Élet-Stílus

Egy évet csúszik az északi híd megépítése

Gőzerővel folytatódik az M0-ás körgyűrű építése a keleti szektorban, az M5-ös autópálya és a 4-es főút között, az igazi áttörésre, az északi Duna-híd átadására azonban még legalább két és fél évet várni kell – írja a Népszabadság.

Ennek oka, hogy legkorábban ősszel tehet pontot a bíróság az átkelő környezetvédelmi, illetve építési engedélyével kapcsolatos jogi vitákra, s dönthet a civil szervezetek keresetéről. A nyomvonalak tervezésekor a lakóhelyek környezet- és zajvédelmét sürgető tiltakozásokra is tekintettel kell lenni.

Csaknem 47 milliárd forintba kerül az M5-ös autópálya és a 4-es számú főút közötti, a Vecsés-Üllő elkerülővel együtt 25 kilométeres keleti szakasz, melynek átadása idén november végén várható. A 20 felüljáróval, 16 aluljáróval, kilenc csomóponttal, egy pihenőhellyel és hat segélykérővel ellátott út működtetésében fontos szerepet kap a környezetvédelem: 46 kilométernyi vadvédő kerítés és hüllőterelő háló, csaknem 1,1 kilométernyi zajvédő fal, 26 700 fa, több mint hétszázezer cserje és két és fél hektárnyi erdősáv övezi majd az M0-ásnak ezt a szakaszát.

Az M0-ás továbbépítését a 2003-ban elfogadott autópálya-törvény határozza meg. Ehhez képest azonban valószínűleg csúszást kell elkönyvelniük a kivitelezőknek az északi Duna-híd esetében, a már említett bírósági procedúra miatt. Az átkelő eredetileg 2006 végére készült volna el, ám tekintve az építéséhez szükséges két évet, átadása legfeljebb 2007 végére várható.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik