A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára, Völner Pál a Népszabadságnak adott interjújában azt mondta: igény esetén személyautókra is kiterjeszthető az e-útdíj-rendszer. S hozzátette: a személyautóknál is leváltható a matrica, de soha nem lesz kényszer, „ha van rá igény, a jövőben az önkéntes csatlakozás lehetőségéről is lehet tárgyalni”.
A minisztérium szerint azonban nincs a használatarányos útdíjfizetés esetleges kiterjesztésére kormányzati szándék vagy terv. Ilyen döntésnek még csak az előkészületei sem folynak – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken.
A személygépkocsikra az e-útdíj bevezetése után is az e-matricás rendszerben vásárolható meg az úthasználati jogosultság.
A technikai lehetőség fennáll, az e-útdíj-rendszer elméletileg akár több járműkategóriát is képes lenne kezelni. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a Népszabadságnak adott pénteki interjújában ugyanakkor egyértelművé tette, hogy a személygépkocsik után kötelező jelleggel semmiképpen nem kell majd használatarányos útdíjat fizetni – hangsúlyozza közleményében a tárca.
Az NFM szerint az önkéntes csatlakozás lehetőségét is akkor érdemes megvizsgálni, ha erre tömeges igény mutatkozna. A kisebb távolságokra utazó, eseti úthasználó autósoknak jobban megérheti a számukra drágább átalány helyett csak a díjköteles hálózaton megtett kilométerek után fizetni.
Az e-útdíj-rendszer kiterjesztése legfeljebb középtávon, a már működő e-matricás rendszer párhuzamos fenntartása mellett valósulhatna meg. Jelenleg azonban ilyen kormányzati törekvések nincsenek, a személygépkocsik az útdíjat továbbra is a megszokott módon fizethetik – áll az NFM közleményében.