Gazdaság

PIACTÉRKÉP

Az élelmiszer-kereskedelemben az egységek 5 százaléka a forgalom 43 százalékát bonyolította le 1996-ban – derül ki az Amer Nielsen Piackutató Kft. felmérésből. Három évvel korábban a fenti arány még csak 35-36 százalékot tett ki. Amíg 1991 és 1994 között az üzletek száma a 2,5-szeresére nőtt, majd két évig stagnált, addig tavaly már 7 százalékos mérséklődés volt tapasztalható 1995-höz képest. A Kopint-Datorg ez év január végi konjunktúra-tesztje a kiskereskedelmi verseny erősödését mutatta ki az egy évvel korábbi helyzethez képest. A piaci versenyt a megkérdezettek 43 százaléka tartotta erősnek. A beszerzéseknél centralizációs törekvések érzékelhetők, feltehetőleg azért, mert a tulajdonosok körében megnőtt a hálózatok jelentősége, illetve a külföldi tőke aránya. A kiskereskedelmi egységek egyre inkább a stabil, megbízható és kisszámú partnerből álló szállítói kapcsolatok kiépítésére törekszenek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik