A Magyar Suzuki Rt. a prognózisoknak megfelelően növeli teljesítményét. A tavaly Esztergomban gyártott 64 ezer négykerekűnél az idén egytizeddel több, mintegy hetvenezer előállítása a cél a „mi autónk”-ból. Ebből a tervek szerint 17 ezret adnak el belföldön, a többit külföldön értékesítik.
Az esztergomi gyár mintegy 2,5 milliárd forintos fejlesztés eredményeként érte el a tavalyi 70 ezer darabos teljesítményt. Az idén tovább bővítik, az év végére százezerre növelik a gyártókapacitást. A szakmában továbbra is találgatják, mi lesz az utóda az esztergomi gyártósoron a Swiftnek. Felkerül-e újabb típus a palettára? Erről és a további fejlesztésekről legfeljebb az áprilisban tartandó közgyűlésen adhatják meg a választ.
Az Opel szerkezetátalakítási terveinek megfelelően az idén a tavalyi 12 715 Astránál az idén kevesebbet, mindössze kilencezret szerelnek össze Magyarországon, azt sem az új modellből. Emellett 21 ezer festett karosszériát készítenek a lengyelországi összeszereléshez.
Bővül ugyanakkor a szentgotthárdi motorgyár palettája az új, 1,8 literes ECOTEC motor összeszerelésével. A tervek szerint az idén összesen 420 ezer motor és 240 ezer hengerfej készül a gyárban, ahol tavaly a motorszereldében 368 ezer erőforrást, illetve 135 ezer hengerfejet gyártottak. A tavalyi egyébként nem számított sikerévnek az Opel magyarországi értékesítésében, mert az 1996-os eladásnál is háromezerrel kevesebb, csaknem 14 ezer autót adtak el.
A győri Audi Hungáriában igazi újdonság: vérbeli sportautó összeszerelése várható az idén. A sikeres próbagyártás után ebben a hónapban kezdődik az Audi TT Coupék összeállítása. Ez évben mintegy tízezer, a későbbiekben évi harmincezer győri négykarikás TT várható. Az „autógyártás” mintegy 8,5 milliárd forintos beruházással valósult meg.
Míg 1996-ban 196 ezer győri motor készült, tavaly már 584 ezer, és az idén ennél is jóval több négy-hat-nyolchengeres erőforrást szállít a tervek szerint a gyár. A négyhengeres motorok fődarabjai közül a vezérműtengely, a forgattyúház, a hengerfej mechanikus megmunkálása mellett a harmadik negyedévtől a hajtókarokat és a főtengelyt is helyben munkálják meg. Ebben a negyedévben már a nyolchengeres motorok blokkjának megmunkálását is helyben végzik. A második félévtől az elképzelések szerint napi 3500 motor készül Győrben. Az idei fejlesztésekkel az év végére egymilliárd márkára növekszik az Audi győri beruházásának értéke.
Az Audi Hungária Motor Kft. tavalyi árbevétele 1,66 milliárd márka volt, amely az 1996-ban elért 521 millió márka háromszorosa, összefüggésben a motorgyár termelésének ugyanilyen arányú növekedésével.
Elképzelhető, hogy a Ford új zöldmezős beruházásának – öt kelet-európai ország közül – Magyarország vagy Csehország adhat otthont. A székesfehérvári Ford Alba gyáron keresztül szerzett tapasztalatok alapján került fel Magyarország a szóba jöhető országok listájára. (Az Alba fejlesztése jelenleg is tart. Az elmúlt hét év alatt, 1997 végéig hatmillió gyújtótekercset, 5,25 millió benzinszivattyút, 1,7 millió önindítót készítettek a székesfehérvári gyárban, amelybe az amerikai tulajdonos eddig 160 millió dollárt fektetett be. Az idén év végéig további 36,7 millió forintos beruházással újabb alkatrész gyártását kezdi meg az üzem.)
A Ford csaknem egymilliárd márkás tervezett beruházása több üzemből állna, amelynek esetleg a fehérvári ipari park – az Alba gyár mellett – szívesen adna helyt. Egy sebességváltó- és egy motorgyárat valamint két autó-összeszerelő üzemet is magában foglalna. Ezekből akár három üzem is az ipari parkba kerülhet. Nem szól azonban Magyarország mellett, hogy tavaly a cég vezetői szerint érdemtelenül lemaradt a Ford egy belügyminisztériumi tenderen…
A döntés arról, hogy a gyárat végül is hová telepítsék, egy év múlva várható.
