Belföld

Kerékbilincselés helyett elszállítás vár az autókra?

Csak a legszükségesebb esetben alkalmaznák a retorziót Budapesten, hogy ne konzerválódjanak a szabálytalankodó járművek a tetthelyen.

Változhatnak a kerékbilincselés szabályai Budapesten 2012 első negyedévében, miután a képviselők elfogadták Tarlós István főpolgármester előterjesztését a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén. A főváros az egységesítés érdekében egyeztető tárgyalásokat kezdeményez a kerületekkel.

A koncepció lényege, hogy kerékbilincselésre csak a legszükségesebb esetben kerülhessen sor, mivel nem szeretnék a szabálytalankodó járművet a szabálysértés helyén “konzerválni”; az üzemképtelen, valamint a közúti forgalom biztonságát, a közbiztonságot veszélyeztető járműveket elszállíttatnák, és erről a kerületekkel is meg szeretnének állapodni.

Az előterjesztés vitájában Molnár Gyula (MSZP) azt mondta, a probléma valós, de ebből Tarlós István egy elemet emelt ki, arra kínál megoldást, de ezzel nem fog az egész parkolási probléma megoldódni Budapesten. A jobbikos Losonczy Pál azt hangsúlyozta, hogy pártja a teljes kerékbilincseléses rendszer ellen van, mert az a korrupció melegágyának tekinthető. Hanzély Ákos (LMP) az előterjesztés támogatása mellett emelt szót, mint mondta, pártja minden olyan kezdeményezést támogat, amely az egységesítés irányába mutat.

Az előterjesztés elfogadásával kezdeményezték a jogszabályok olyan célú módosítását is, hogy a fővárosi önkormányzat főjegyzője is elsőfokú szabálysértési hatóságnak minősüljön, mivel jelenleg a felügyelet, illetve általában a fővárosi önkormányzat által kezdeményezett szabálysértési eljárásokban kiszabott bírságok is a kerületekhez folynak be.

A főpolgármester előterjesztése szerint Budapest közlekedésében jelenleg kaotikus állapotok uralkodnak, tarthatatlan az a helyzet, hogy a közlekedési szabálytalanságok legkirívóbb szabálysértői alig, vagy egyáltalán nem vonhatóak felelősségre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik