Gazdaság

Indul a metróépítés: hidakat, főutakat zárnak le

Az idén látványos szakaszához érkezik a 4-es metró építése; az alagútfúrás és a majdani állomások szerkezetének kialakítása miatt a város több pontján is forgalmi változásokra, lezárásokra kell számítani – írja a Népszabadság.

A konkrét ütemterv csak akkor dolgozható ki, ha aláírták a felek az alagútépítésre, valamint három budai állomás – a Tétényi út, a Bocskai út és a Móricz Zsigmond körtér – szerkezetépítésére vonatkozó szerződéseket. Jelenleg annyi tudható bizonyosan, hogy a két fúrópajzs – néhány hetes eltéréssel – a Kelenföldi pályaudvarnál, a Volánbusz-pályaudvar melletti parkoló területén indul el Pest felé. Az állomások szerkezetei nyugatról keletre haladva egymás után készülnek el akkorra, amikor a helyszínre érnek az alagútfúrók.

Első lépésként – várhatóan tavasszal-nyáron – a Bocskai úti és a körtéri állomások építése indul, ezeken a területeken kell először komolyabb forgalmi terelésekre számítani a metróépítés miatt. Ugyanekkor megindulnak a közműkiváltási munkálatok a Kelenföldi pályaudvarnál, ahol jelzőlámpás csomópontokat is ki-, illetve átépítenek. Ezen időszakra esik a Szent Gellért téri állomáshoz kapcsolódva a Műegyetem rakpart félpályás lezárása is.

Az ezt követő ütemben a Tétényi úti metróállomás építése indul, és megkezdődik a közműkiváltás a Bocskai útnál is, ahol – egyebek között – új végállomást építenek a 6-os villamosnak. Ekkorra teljesen lezárják a Műegyetem rakpartot is.

A harmadik szakaszban a Fehérvári utat zárják le, ahol a villamosok sem közlekedhetnek majd. A körtéren zajló építkezés miatt ugyanis a járművek ideiglenesen a 41-es villamos mai végállomását használhatják. Ugyanekkor kezdődnek a közmű-munkálatok a Fővám és a Kálvin téren. Utóbbihoz kapcsolódva a 49-es villamos is átmeneti végállomást kap.

Várhatóan az év végéig megtörténik a Szabadság híd lezárása, az átkelő rekonstrukcióját a Fővám téri metróállomás építésével hangolják össze. Ezen időszak alatt a 2-es villamosok sem közlekednek az érintett szakaszon. Mivel az állomás szerkezete érinti a felső és az alsó rakpartot is, ezért azokat felváltva zárják majd le. A pesti szakaszon is jelentősebb forgalomkorlátozásra kell számítani, egy időre a Vámház körutat is teljesen lezárják.

Az idén a metró első – Kelenföldi és Keleti pályaudvar közötti – szakaszának tíz állomása közül hétnek a szerkezetépítése indul el, 2007-ben pedig az összes majdani megálló építése javában tart majd.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik