Elhagyta a budapesti repülőteret az utolsó – a Malév február 3-i leállása előtt a flottába tartozó – repülőgép is csütörtök délután. A HA-LQC lajstromjelű Bombardier Q400-as az elemelkedés után megtett egy iskolakört, és alacsony magasságon áthúzott az eddigi bázisául szolgáló repülőtér fölött, majd Szlovákia felé elhagyta az ország légterét. A repülőt a norvégiai Torp-Sandefjordba repüli Leposa Attila és Leposa Edina, apa és lánya.
Leposa Edina a közelkörzeti légiirányító csatornáján elköszönés után Horváth Charlie Nézz, nézz az ég felé című dalából énekelt egy részletet.
Az utolsó gép szervizelésre várt, ezért csak most szállították el a Liszt Ferenc-repülőtérről. A Malév összesen négy Bombardier Q400-as gépet üzemeltetett, ezekből kettő február 10-én repült Torpba. Köztük volt a Malév retro festését viselő, a lajstromjele után (HA-LQD) Döncinek becézett gép is. A negyedik repülő Innsbruckban van javításon, onnan érkezik majd Norvégiába.
A budapesti repülőtéren két Malév festésű gép maradt, ezek a régebbi flotta tagjai voltak. A korábbi hosszú távú járatokon szolgáló Boeing 767-200-as, valamint a Malév express színeiben repülő CRJ900-as tulajdonviszonyai azonban rendezetlenek.
A Malév február 3-án állt le, és az első lízingelt repülőgépek már aznap este 10 óra után landoltak az írországi Shannon repülőterén, az amerikai International Lease Finance Corp. (ILFC) központjában. A Malév-flotta gerincét adó 18 Boeingből (a “fekete seregből”) aznap 14-et vittek Írországba, kettő akkor még Budapesten maradt, egy Dublinból, egy pedig Tel-Avivból érkezett később Shannonba.
Az utolsó Malév festésű 737-es február 17-én szállt fel a Liszt Ferenc-repülőtérről.
Összefogás
Mint arról korábban hírt adtunk, civil egyesület alakult egy új nemzeti légitársaság piaci alapon történő létrehozásáért. A Malért gazdasági szereplőkkel és a kormánnyal is tárgyalna az új társaság érdekében. Az egyesületről bővebben itt olvashat.