Belföld

Hoffmann tervét nem fújta el a Széll

Hoffmann Rózsa ragaszkodik ahhoz, hogy a pedagógus-életpályamodell jövő szeptemberben lépjen hatályba.

Az államtitkár kedden, az m1 Ma Reggel című műsorában ezt annak kapcsán mondta, hogy mint írtuk, a hétfőn megjelent Széll Kálmán Terv 2.0 oktatási fejezete a pedagógus-életpályamodellt 2013 szeptemberétől léptetné hatályba, ha a makrogazdasági és költségvetési feltételek megalapozzák, ám ha a körülmények nem adottak, vizsgálandónak nevezi a 2014. januári bevezetését.

Hoffmann Rózsa szerint a terv erre vonatkozó passzusa egy “bizonytalan megfogalmazás, egy esélylatolgatás”. Mint kiemelte: a Széll Kálmán Terv nem azt írja, hogy kitolják a pedagógus-életpálya bevezetését, hanem azt, hogy ha makrogazdasági mutatók nagyon negatívan alakulnának, akkor “esetleg megfontolandó” hogy 2014. január elsejétől vezessék azt be.

Az államtitkár ezt viszont nem tartja jó megoldásnak, mivel a pedagógus-életpályamodell bevezetése nemcsak a magasabb fizetést, hanem egy másfajta munkaszervezést is jelent, amelyet tanév közben nem lehet meglépni. A kettőnek egyszerre kell indulnia, szeptember elsejétől – szögezte le.

Hoffmann Rózsa azt mondta, ennek érdekében mindent megtesz, továbbá bízik abban, hogy nem omlik össze a gazdaság és a 2013-ra számolt nem százmilliárdos, hanem egy nagyságrenddel kevesebb milliárd forintot igénylő többletet az ország képes lesz előteremteni. Ugyanis – mint fogalmazott – “sok-sok évtizedes adósságot kell pótolni”, de ehhez megvan az eltökéltség a kormányban is – tette hozzá Hoffmann Rózsa.

A kormány hétfőn elküldte Brüsszelbe a Széll Kálmán Terv 2.0 programját, amelynek része a konvergenciaprogram és a Nemzeti Reform Program. A Terv oktatási fejezete kiemelt célként fogalmazza meg a műszaki és természettudományi képesítések arányának jelentős növelését. Továbbá kitér arra is, hogy 2013-tól új képzési formaként jelenik meg a felsőoktatási szakképzés, amely fontos szerepet játszhat abban, hogy 2020-ig a vállalt célok irányába növeljék a felsőfokú végzettségűek arányát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik