Gazdaság

Zenelejátszók csatája

Június végére előreláthatólag gazdára lel az egymilliomodik darab az iPod-gyilkosnak kikiáltott Zune-ból, a Microsoft zene- és videó-lejátszójából.

Mindezt úgy sikerült elérni, hogy Európában hivatalosan még nem is forgalmazzák a terméket – igaz, már Magyarországon is több szürkeimportőr kínálja. Az Apple-t azonban egyelőre nem lehet letaszítani a trónról: a cég a Zune bemutatkozása óta már 25 millió lejátszót adott el. A „semmiből jött” Zune értékesítési adatai mégis azt mutatják, hogy a generációs és státusszimbólummá vált iPod mellett nem csak a minőségi koreai termékek, vagy az olcsó klónok, hanem egy vadonatúj márkanév is elfér a piacon.


Zenelejátszók csatája 1

nnál is inkább, mert a Microsoft kezd adni a divatra: április óta már rózsaszín változatban is forgalmazza a kütyüt. A zenelejátszó persze kritikákat is kap: kevés fájlformátumot támogat, s a lejátszó szoftverének frissítése nélkül az interneten vásárolt, jogvédett (DRM) számok lejátszása során is akadnak problémák. A Microsoft részesedését egyébként 10 százalékra teszik a merevlemezes lejátszók észak-amerikai piacán, az elemzők szerint ugyanakkor az Apple bevezetett márkája, illetve a készülék többféle árkategóriában forgalmazott változatai még sokáig előnyben lesznek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik