Így ma már a karosszériaelemek jó része, de még a motorblokk egyes elemei is műanyagokból készülnek. A felni viszont még mindig fémből van – legalábbis abból volt egészen mostanáig, mert újabban német mérnökök műanyag prototípussal álltak elő.
A BTE Hybrd-Tech GmbH. fejlesztői szerint az egyre jobb, és folyamatosan fejlődő üvegszálas erősítésű kompozitanyagok minősége mostanra elérte azt a szintet, amikor biztonságos ezeket felnik gyártására használni. Saját fejlesztésű megoldásukat például 250 ezer kilométeren vizsgálták, és az ugyanolyan jól teljesített, mint a fémből készült hagyományosak. Külön előnye, hogy nagyon könnyű, azaz beépítésével csökkenthető a kocsik tömege, ami üzemanyag-megtakarításhoz vezethet.
A gond csupán az, hogy a műanyag felnik esetében nem alkalmazhatók azok az autóiparban hitelesített tesztelési eljárások, amelyekkel a fémszerkezeteket értékelik. Erre most a Fraunhofer Institut kutatói dolgoztak ki megoldást; így valószínű, hogy ezek segítségével hamarosan megjelennek az utakon a műanyag kerekű autók.