Olyan sok terület van, ahol öntudatlanul pazaroljuk az energiát és károsítjuk a környezetet – mutatott rá a Bild am Sonntagnak adott interjújában Sztavrosz Dimasz. Az egyik lehetséges és egyszerű megoldásnak azt nevezte, ha Németország egységes sebességkorlátozást vezetne be az autópályákon.
Sigmar Gabriel német környezetvédelmi miniszter úgy nyilatkozott, hogy bár közlekedésbiztonsági szempontból nincs ellenére a sebességkorlátozás, ám az intézkedés nem bátorítaná arra a gyártókat, hogy környezetbarátabb autókat állítsanak elő.
A német közlekedési tárca szóvivője, Dirk Inger pedig közölte, hogy szakértők szerint a 100 kilométer/órában megszabott sebességkorlátozás csupán 0,6 százalékkal csökkentené a szén-dioxid-kibocsátást.
Egy friss felmérés ugyanakkor azt mutatja, hogy a németek korántsem ellenzik olyan hevesen a korlátozás bevezetését. A Stern magazin megbízásából készült Forsa-jelentés szerint míg a megkérdezettek 38 százaléka ellenezte, addig 60 százalék támogatta, hogy – az emissziócsökkentés érdekében – korlátozzák a sebességet az autópályákon.
