A versenyhivatal közlemény szerint a légitársaság nem megfelelő módon tájékoztatott az általa kínált utazási szolgáltatások ellenértékeként fizetendő összegről, az alapdíjhoz kapcsolódó díjtételekről.
A közlemény emlékeztet rá, hogy a diszkont légitársaságok intenzív reklám- és marketingtevékenysége a klasszikus légitársaságokat is rászorította az árakkal operáló marketingmódszerek alkalmazására.
A potenciális fogyasztók döntéseire hatást gyakorolnak a légitársaságok hirdetései. Amennyiben a tájékoztatás nem megfelelő, az ügyfelek csak a fizetéskor szembesülhetnek azzal, hogy a reklámban közöltnél többe kerül az utazás – hívja fel a figyelmet a GVH.
A repülőre való felszállás előtt repülőtéri illetéket, jegykiállítási díjat vagy egyéb jogcímen felszámolt összeget is fizetni kell, így a végösszeg a hirdetésben szereplő ár többszörösére is rúghat – jegyzik meg. A GVH piactisztítási céllal több légitársaság ellen is eljárást indított.
A bírság összegének meghatározásakor enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a Malév együttműködött a vizsgálatban és egy korábbi versenyhivatali eljárás során feltárt jogsértéseket a légitársaság nem valósította meg újra.
Németh Krisztina, a Malév kommunikációs igazgatója elmondta: nem kapták még meg írásban a GVH döntését. Amennyiben ez megérkezik a légitársasághoz, az indoklás tanulmányozását követően döntnek a lehetséges további lépésekről.