Három éven belül már a kilencedik áruházát nyitotta meg a Praktiker Romániában, augusztus 19-én Constantán nyílt újabb üzletegység. A Praktiker további két áruház megnyitását tervezi az EU-csatlakozás előtt álló országban, ahol 2002 óta van jelen. Romániában a Praktiker mára már vitathatatlanul első számú barkácslánccá lépett elő. A szomszédos Bulgáriában júniusban Plovdivben és júliusban Várnán nyitott új áruházat a Praktiker. Ősszel ismét Szófiában hoznak létre egy újabb telephelyet, ezzel másfél éven belül négyre nő az áruházak száma. A cél ezen a piacon is a piacvezető pozíció. A Praktiker idén már nem nyit új áruházat Magyarországon, de folytatja áruházai bővítését és korszerűsítését.
65-ről az év végéig 70-re szeretné bővíteni Németországon kívüli áruházainak számát a Praktiker. A Metro-konszernhez tartozó Praktiker a kontinensen 342 áruházat működtet, ebből 277 található Németországban, további 65 pedig kilenc másik európai országban. A barkácslánc terjeszkedése Kelet-Európai régióban nem véletlen. Bulgáriában például ma a népesség 96 százaléka saját otthonában él. A lakások pedig nagy arányban felújításra szorulnak. Ennek megfelelően igen nagy a kereslet kedvező árú építőanyagok és építkezési kellékek, szerszámok, tartozékok, valamint sok egyéb termékek iránt.
A nürnbergi független Fogyasztáskutató Társaság (GfK) közzétett elemzése alapján a Praktiker az összes német kereskedelmi vállalat Top 10-ében foglal helyet az úgynevezett non-food területen kicsivel megelőzve az IKEA-t, de még az Otto előtt. A Praktiker piaci részesedéseinek növekedése a fogyasztókutató megállapítása szerint a vásárlók megnövekedett számából ered: a tavalyi évben 8,4 millió vásárlói háztartás fedezte barkácsáru-szükségleteit valamely németországi Praktiker áruházból. Ez mintegy 300 ezerrel több mint az elmúlt évben. A GfK szerint „a Praktiker ezzel az összes barkácsáruház közül a legnagyobb vevőszám-növekedést könyvelhette el”.
