Középtávon tervezik a harmadik terminál megépítését, így Ferihegy évente akár 20 millió utast is tud fogadni 2015 körül – mondta Németh Antal, a Budapest Airport (BA) Rt. fejlesztési igazgatója.
A fejlesztés az elkövetkező években összességében 200 milliárd forintba kerülhet. Ebből az új 2/C terminál megépítése becslések szerint megközelítheti a 40-50 milliárd forintot. Ezen kívül a 2-es terminál mellé terveznek egy multifunkcionális iroda- és parkolóházat, mely számos üzlethelyiségnek is helyet ad majd.
Közvetlen vasúti összeköttetést is terveznek a belvárossal. Ennek első lépéseként áthelyezik a szemeretelepi vasúti megállót az 1-es terminál elé, ahonnan gyaloghíd vezet majd az utasforgalmi épületbe. Ezzel kapcsolatban már zajlanak a tárgyalások a MÁV-val. Hosszabb távon pedig a 2-es terminálhoz vezethetnek majd földalatti vágányok. Molnár László, a Fővárosi Mérnöki Tervező RT. igazgatója szerint elképzelhető, hogy innen közvetlen InterCity-járatokkal lehet majd eljutni a vidéki nagyvárosokba és a környező országokba, így például Debrecenbe vagy Nagyváradra. Így tovább lehetne növelni a légikikötő regionális szerepét.
Németh szerint a repteret üzemeltető BA az ország egyik legnyereségesebb vállalkozása, évente tízmilliárdnyi nyereséget fizet be a tulajdonos ÁPV Rt. kasszájába. Ezért a terminálok fejlesztését is meg tudja oldani saját forrásaiból. A közlekedési infrastruktúra fejlesztését minden országban az adófizetők pénzéből finanszírozzák, de mivel Ferihegynek létfontosságú, hogy ne csak a kétszer egysávos gyorsforgalmi úton lehessen megközelíteni, ezért BA hajlandó nyereségéből erre is áldozni. A privatizáció előtt álló cég igazgatója ugyanakkor úgy gondolja, hogy erről már az új tulajdonos dönt. Mindenesetre több lehetőséget vizsgálnak: hitelből, esetleg PPP formájában, de egy japán cég is szívesen beszállna a ferihegyi gyorsvasút építésébe és üzemeltetésébe.