Minden korábbinál naigyobb fényerejű LED fényforrásokat fejlesztettek ki a kaliforniai Lumileds Lighting mérnökei: a Luxeon III nevű világító félvezető állítólag lehetővé teszi, hogy az autógyártók egyetlen LED-ből építsék fel a teljes hátsó vörös világítási rendszert: a féklámpát, a hátsó ködlámpát és az indexet. Ehhez korábban izzókra, vagy még LED-ek esetében is több elemű rendszerre volt szükség. Az új dióda így jóval olcsóbb optikai rendszerek tervezését engedi meg.

A fénykibocsátó félvezetőknek számos előnye van a hagyományos izzókkal szemben. Ezek közül talán a legjelentősebb a rövidebb reakcióidő, aminek köszönhetően a LED felkapcsolás után azonnal felvillan, míg például az izzószálas lámpáknak ehhez 0,2-0,5 másodpercre van szükségük. A különbség egy hirtelen fékező autó mögött száz kilométer per órás sebességgel haladó jármű számára 5,5 métert jelent, így talán éppen a LED segíthet az ütközés elkerülésében. A diódák emellett feleannyi energiát használnak, és tartósabbak is: a számítások szerint csak húszezer óra használat után csökken a felére teljesítményük, azaz gyakorlatilag egy autó teljes élettartama alatt használhatók maradnak.
A Lumileds Lighting az Agilent Technologies és a Philips által közösen létrehozott vállalat, amelynek célja, a LED-technológia továbbfejlesztése, és a LED-eken alapuló világítótestek gyártása. A most piacra dobott új, speciális félvezető kristályból készült LED-ek fényereje mintegy háromszorosa a cég korábbi termékeiének, ami az autóipari mellett számos egyéb felhasználást is előrevetít.
