Nagyvilág

Szlovákiában tízből kilenc utazási iroda átveri az ügyfeleit

Ezzel rosszabbul teljesítettek, mint a nem banki jellegű hitelintézetek, melyeknél a szerződések 80 százaléka volt inkorrekt.

Aki szlovákiai utazási irodánál fizet be nyaralást, az nagy eséllyel számíthat rá, hogy valamiben átverik. Erre mutatott rá a Szlovák Fogyasztóvédelmi Felügyelet (SOI) legutóbbi ellenőrzése – írja az Új Szó című pozsonyi napilap szerdán.

Az újság szerint kétéves szünet után látott neki idén ismét a fogyasztóvédelmi felügyelet az ország legnagyobb utazási irodái ellenőrzésének. A nyári szezon alatt 53 irodát vizsgáltak meg, konkrétan az ügyfelekkel való kommunikációt, valamint az utazásról szóló szerződés feltételeit is.

Az ismételt ellenőrzés során, 2011-ben pedig kiderült, hogy az irodák 95 százaléka törvényt sért. „Nyugodtan kijelenthetem, hogy ezzel rosszabbul teljesítettek, mint a nem banki jellegű hitelintézetek, melyeknél a szerződések 80 százaléka volt inkorrekt” – jelentette ki az SOI elnöke, aki botrányosnak nevezte a felmérés eredményeit.

Az irodák többsége nem tájékoztatja megfelelően ügyfeleit a szerződés feltételeiről, vagy a dokumentumokból hiányzik, mi számít az alapvető szerződési feltételek módosításának. A vizsgálat szerint az 53-ból 13 utazási iroda például erősen csúsztatott: szerződésbe foglalta, hogy akár hét nappal is joga van módosítani az elutazás időpontját.

Mikulás Milko, a Szlovákiai Utazási Irodák Szövetségének (SACKA) képviselője elmondta: mindenki tévedhet. “Kizártnak tartom, hogy tudatos mulasztásokról lenne szó. Ha valóban ilyen botrányos lenne a helyzet, akkor az adott utazási iroda bizonyára csődbe menne, ugyanis az átvert ügyfelek többé nem vásárolnának ott nyaralást –  mondta az Új Szónak Milko.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik