Belföld

PhoNet: a PSINet is beszáll az Internet telefóniába

A hazai távközlés küszöbön álló liberalizációja hatással lehet olyan üzleti szegmensekre is, amelyek egyébként nem minősülnek koncesszió-köteles tevékenységeknek.

A telekommunikációs piacon a Voice over IP (VoIP, azaz hangátvitel Internet-protokoll segítségével) sorolható ebbe a kategóriába.

Az 1999-ben indult Internet-alapú telefónia lendülete töretlen, a VoIP szolgáltatást nyújtó vállalkozások száma évente 30-40 százalékkal nő, a forgalmi díjakból származó bevételt az elemzők hétmilliárd forintra becsülik. A koncesszió lejártával remélt olcsóbb tarifák ellenére a VoIP egyre keresettebb, a vevői érdeklődés fokozatosan növekszik.
Az igényeket felismerve – PhoNet márkanévvel – október elejétől a PSINet Magyarország is megkezdte VoIP szolgáltatását, elsősorban az üzleti kommunikáció eszköztárát professzionálisan használó, a virtuális magánhálózattal (VPN, Virtual Private Network) rendelkező partnerei számára.
A VoIP rendszerre történő átálláshoz szükséges eszközöket (speciális router) a PSINet biztosítja, akár bérleti konstrukcióban is.
A PhoNet szolgáltatásnak nincs külön alapdíja, a megrendelőt csak a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges Internet-kapcsolat díja és a beszélgetések másodperc alapon számlázott költsége – kapcsolási díj nélkül – terheli. A nemzetközi hívások díjai átlagosan 30-40 százalékkal alacsonyabbak, de a belföldi vezetékes és a mobil hívások tarifái is kedvezőbbek, mint a hagyományos telefondíjak.
A PSINet üzleti stratégiájából logikusan következett a PhoNet versenybe küldése. A multinacionális cég arra törekszik, hogy – a rendelkezésére álló globális hálózat lehetőségeit kihasználva – követni tudja a változó ügyfél-igényeket, egyre inkább a hozzáadott értékeket tartalmazó szolgáltatások bevezetésére koncentrálva. A PSINet-nél úgy ítélték meg, hogy a hálózatot elemi természetességgel használók körében a hagyományos értelemben vett beszéd-kommunikációnak is van esélye az Internetre kerüléshez, különösen egy olyan szolgáltató menedzselésében, amely teljes körűen tudja a hálózati kapcsoló alapú adatátviteli technológia előnyeit nyújtani.
A VoIP lehetőségeit eddig elsősorban fővárosi és észak-magyarországi régió üzleti vállalkozásai vették igénybe. Várhatóan azonban, a jelentkező alacsonyabb telefonköltségek tapasztalata alapján mind több pénzügyi-gazdasági vezető fogja támogatni az Internet alapú telefon bevezetését és további fejlesztését. A szakértők szerint év végére 4000 fölé nőhet az üzleti ügyfelek száma, megközelítve ezzel az ügyfélbázis negyvenszázalékos bővülését.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik