Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője szerint mindez egy költséges megoldás arra, hogy a sztrájkot megtörjék, “ebből konfliktus lesz” – tette hozzá.
Gulyás Attila, a sztrájkbizottság másik szóvivője elmondta: tárgyalásokat kezdtek a Volán-buszos szakszervezetekkel annak érdekében, hogy a járművezetők ne vállalják az esetleges pénteki sztrájk idején a BKV vonalain a munkát. Hozzátette: a városvezetés szándéka nagyban hátráltatja a megegyezést a BKV-szakszervezetek és a vezetőség között. Így nem tudnak megfelelő ajánlatot tenni az elégséges szolgáltatásra a szakszervezetek az esetleges április 18-i sztrájk idejére, mert nem ismerik, hogy mekkora közlekedésre lehet számítani. “Ez a szándék elbizonytalanítja a tárgyalásokat” – mondta a szóvivő.
A BKV hétfőn azt közölte, hogy nem kíván reagálni a városvezetés szándékára. Ezzel kapcsolatos véleményüket a keddi tárgyaláson ismertetik a szakszervezetekkel.
A MÁV-sztrájkok idején a vasúttársaság is a Volán-járatokkal próbálta kiváltani a munkabeszüntetés miatt nem üzemelő főbb vonalakat, a busz-társaságok általában elfogadták a vasúti bérleteket a sztrájk ideje alatt.
A BKV-szakszervezetek április 18-ra hirdettek egész napos munkabeszüntetést. A szakszervezetek azt követelik a vezetőségtől, hogy vonja vissza a járatritkítási tervezetet és készítsen egy újat a szakszervezetek bevonásával, vonja vissza a kilátásba helyezett csoportos létszámleépítést, javítsa a munkakörülményeket, továbbá, hogy a cég menedzsmentje vonja be az érdekképviseleteket a döntést előkészítő folyamatokba.