Belföld

Hoffmann a diákoknak: Nem kell félni!

Minden iskolaév hoz valami újat, de "félni, izgulni, aggódni fölösleges, és nem is indokolt", nem kell jelentõs, "megrázó" változásokra felkészülni - mondta Hoffmann Rózsa. Az oktatási államtitkár fejlõdõ, virágzó országról beszélt.

A cél az, hogy az iskola segítse elõ, hogy minden gyerek elérje a maga fejlõdésének optimumát, hogy önmagát és a közösségét, családját, települését, a magyarságot gazdagítani tudja – hangsúlyozta a kereszténydemokrata politikus a dél-somogyi Iharosberényben, a felújított Körzeti Általános Iskola és Óvodában. Véleménye szerint “akkor lesz boldogabb, harmonikusabb az életünk, itt ebben az országban, ha azt látjuk, hogy egy fejlõdõ, virágzó országban élünk. Nos, ezt az iskolában kell elkezdeni, a magokat az iskolában kell elhinteni” – fûzte hozzá.

Közölte: az új köznevelési rendszert szabályozó törvény, amelynek elkészült alapkoncepciója, egy ilyen iskolarendszer alapjait fogja lerakni. Mint jelezte: a legfontosabb politikai egyeztetések megtörténtek, a kormány a napokban megtárgyalja, ezt követõen pedig beterjesztik a parlament elé a tervezetet. “Semmi váratlan új reformot nem készítünk elõ, azokhoz az erõsségekhez akarunk visszakanyarodni, amelyeket már kipróbáltunk, és amelyek már jól mûködtek” – hangsúlyozta a Nemzeti Erõforrás Minisztérium oktatásért felelõs államtitkára.

Minden baja

“Az iskolarendszernek minden baja arra vezethetõ vissza, hogy piacként értelmezte a liberális oktatásirányítás” – mondta Hoffmann Rózsa, egyikeként említve ezt annak a 11 pontban összegyûjtött “problémának”, amelyeket az új törvénynek “orvosolnia” kell. Hozzátette: “mi nem ezt fogjuk tenni”, azaz az új oktatási rendszert “szolgálatnak, mégpedig közszolgálatnak” tekintik, amit nem a piac, nem a gazdaság, nem a pénz világa diktál, “hanem a hivatástudattól áthatott kötelezettség, hogy ezt az országot fejleszteni akarjuk”.

Az államtitkár a pontokba szedett, megoldásra váró “problémák” sorát ismertetve a többi között kiemelt feladatként említette az állam felelõsségének és irányító szerepének tisztázását, az értékalapú nevelés színvonalának emelését, a pedagógusok megbecsültségének, tekintélyének visszaállítását, a pedagógus-életpályamodell kidolgozását, a külsõ szakmai kontroll ismételt bevezetését.

Tartalommal megtölteni

Szászfalvi László, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium egyházi, nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatokért felelõs államtitkára, a térség kereszténydemokrata országgyûlési képviselõje köszöntõjében kiemelte: minden hátrányos térségnek meg kell kapnia a megfelelõ modern infrastruktúrát.

“Az igazi nagy feladat és kihívás az, hogy ezt milyen tartalommal fogjuk megtölteni” – mondta az államtitkár, hozzátéve: “nagyon fontos, hogy az értékeket õrizzük, új értékeket állítsunk elõ, képesek legyünk értékközpontúan élni”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik