Kultúra

Szivárványos zászlót rejtegető, majd felszabadult budapesti nőt és Pride-ozók tömegét is mutatja az Erste-csoport új reklámja

Erste Group
Erste Group
Jeanne d'Arc, Marie Curie, a prágai tavasz, és a lengyel rendszerváltás egy-egy képe mellett.

Európa a bátorságon, a szolidaritáson és a jövő aktív alakításának képességén alapszik – ez a mondat olvasható az Erste Group új, nemrég a Youtube-ra feltöltött videójának leírásában, amit a Vastagbőr vett észre.

Az egy percnél alig hosszabb anyag az elmúlt évszázadok európai történelmének fontos eseményeit villantja fel sorban: láthatjuk a kétségek közt őrlődő Jeanne d’Arcot, az Athén demokráciává válása előtti pillanatokat, az 1968-as prágai tavasz során bevonuló szovjet tankok egyikét, a tipródó Marie Curie-t, a lengyel Szolidaritás megszületését, majd eljutunk a 2025 Budapestjét mutató képkockákig, amelyeken egy kabátja alatt szivárványos zászlót rejtő, ijedt, fiatal nő látható:

Erste Group

A rövid jelenetek ezután tovább pörögnek: az egyik másodpercben még a berlini fal tövében álló tömeg, majd a harcba induló Jeanne d’Arc látszik, a következőben azonban újra Budapestre ugrunk, ahol az előbb még rettegő nő immár büszkén emeli a magasba a jelképet.

Erste Group

A reklám ezután a korábbi feszült képeket oldja fel, és az EU himnuszának ütemei alatt láthatjuk, ahogyan a lengyelek rendszert váltanak, Prága népe fellázad a szovjetek ellen, Marie Curie pedig a sarkára áll.

Ez a kontinens nem az önbizalom hiányára épült

– hirdeti a képernyőn feltűnő felirat, majd a kép aztán a budapesti Lánchídon átsétáló Pride-tömeget mutatja.

Erste Group

Rövidesen egy újabb jelmondatot látunk:

Higgy magadban, Európa!

A teljes anyag itt nézhető végig:

https://www.youtube.com/watch?v=qORTFB1xWB8

A képsorokat némiképp gyengíti, hogy az egészet mesterséges intelligencia készítette, ugyanis sem a Lánchíd, sem a környezetében lévő házak nem stimmelnek rajta – ilyen helyeket Budapesten nem láthatunk.

Cikkünk megjelenése után az Erste Group bécsi kommunikációs központja rövid közleményt juttatott el lapunkhoz. Ebben jelezték, hogy a videóanyagot kizárólag a tiroli Alpbachban megrendezett European Forum Alpbach (EFA) nevű eseményre készítették, videó egy részét pedig a magyarországi leányvállalat kérésére rövidesen megváltoztatják:

megértve és tiszteletben tartva az Erste Bank Magyarország kérését, kicseréljük azokat a részeket, amelyek nem minden magyar számára jelentik ugyanazt, és amelyeket más magyarországi történelmi eseményekkel jobban lehetett volna ábrázolni

írják.

Kapcsolódó
A magyar Erste kérésére kiveszik a reklámból a Budapest Pride-ról szóló részeket
A történelem nagy ellenállásai között mutatták a budapesti felvonulást. A magyar cég kérte, hogy kerüljön ki belőle.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik