Belföld

Lépéskényszerben a Malév

A teljes flottát meg kell újítani. Repülõgépenként több millió dollár költséget jelent a Malév-flotta közeljövõben lejáró lízingszerzõdéseinek zárása - írja a Magyar Nemzet.

Az elsõ lízingszerzõdés még az idén lejár, de a következõ egy-két évben a teljes flottát meg kell újítani. A cég menedzsmentjének stratégiai döntést kell hoznia: vagy leadja a légitársaság a sokat repült flottát és újat bérel, vagy a felújítás után a jelenlegit használja tovább – írja a Magyar Nemzet.

Korábbi sajtóhírek szerint közben több munkacsoport dolgozik a Malév megmentésén, szakértõk szerint a nemzeti légitársaság felszámolása 124 milliárd forintot emésztene fel, ezért az egyetlen járható út a cég megmentése.

Az egyik csoport ötéves idõtávban tervez, szerintük nem csökkenteni, hanem növelni kell a Malév méretét. Harmincgépes flottabõvítésen és teljesen új desztinációk menetrendbe vételén gondolkodnak.

Ez épp az ellenkezõje annak az elképzelésnek, amelyet a Malév volt vezérigazgatója, Martin Gauss két másik szakemberrel együtt felvázolt. Õk mindössze tizenkét gépbõl és négyszáz fõbõl álló „mini-Malév” projekten dolgoznak.

Mint ismert, a Malév tõkerendezésérõl legutóbb két lépésben, júliusban és augusztusban döntött a társaság közgyûlése: elsõ körben 4,5, a második ütemben pedig 18,5 milliárd forintos tõkeemelésrõl határoztak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik