Belföld

Milliárdokat költünk húsvéti sonkára

Tavaly a húsvéti ünnepi időszakban 9 milliárd forintot meghaladó összeget költöttek az emberek sonkára Magyarországon, ami 6 százalékkal volt több az előző évinél, a megvásárolt mennyiség szintén 6 százalékkal nőtt, csaknem 5.500 tonnára - derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összegzéséből.

Egy kilogramm sonka – mennyiségi eladással súlyozott – átlagos fogyasztói ára tavaly március-áprilisban 1.612 forint volt, 2 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A gyártói márkák pozíciója nemcsak az összes húskészítmény átlagában, hanem sonkánál is erősödött, különösen az ünnepi peridusban. Sonkából – a mennyiséget tekintve – a boltok forgalmából 70 százalék jutott a gyártói márkákra a legutóbbi két évben március-áprilisban.

A sonka kiskereskedelmi eladása koncentráltabb, mint általában a húskészítményeké. Az eladott sonka-mennyiség 70 százalékát 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletben szerezték be a vásárlók mind tavaly, mind pedig tavalyelőtt. Egy évvel azelőtt még 67 százalékos arányt regisztrált a Nielsen.

A sonka csomagolási méretét tekintve az egykilós és nagyobb méretűek adták a forgalom 68-70 százalékát, a legutóbbi három év március-júniusi időszakában. A 100-249 grammos szegmens pedig 26-28 százalékos arányt ért el.

A sonka bolti forgalmához hasonlóan kedvezően alakul általában a húskészítmények piaca is. A húskészítmények kiskereskedelmi eladása – értéket tekintve – 3 százalékkal nőtt éves összehasonlításban, és meghaladta a 210 milliárd forintot tavaly. Az eladott mennyiség mintegy 170 ezer tonna, ez mintegy 4 százalékot jelent – tartalmazza a Nielsen közleménye.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik