Vitathatatlan, hogy Magyarországon is egyre jobban terjed az online vásárlás, és egyre kevesebben idegenkednek a virtuális tértől.
Olvassa el……az előző részt:
Internetes áruházak 1.
…mit ír az olvasó:
Tisztelt FigyelőNet
Sokan például megkérdőjelezik az internetes fizetés biztonságát, azzal azonban már nekik sem lehet bajuk, hogy a házhoz jövő futárnak fizetnek készpénzzel.
e-Bolt
Tavaly jelent meg a hazai piacon az e-Bolt Kft., amely “valós” áruházi háttér nélkül igyekszik kiszolgálni a vásárlók igényeit.
Mire panaszkodnak az online vevők? |
||||||
panasz |
említési százalék |
|||||
kívánt termék nincs raktáron | 24 | |||||
magas szállítási és kezelési költségek |
21 | |||||
site lassú letöltődése | 18 | |||||
lassú házhozszállítás | 15 | |||||
későn válaszolnak az emailben feltett kérdésére |
10 | |||||
megkérdőjelezi a hitelkártyás fizetés biztonságát |
9 | |||||
reklamációs aggodalmak | 8 | |||||
magas árak | 7 | |||||
nem találja meg a terméket |
6 | |||||
hiányolja az eladó személyzettel való személyes kapcsolatot |
5 | |||||
Forrás: Jupiter Media Metrix |
Egyelőre a vevőtoborzás stádiumában jár, és tulajdonosai mindennél fontosabbnak tartják, hogy színvonalasan szolgálják ki ügyfeleiket. Budapesten ingyen szállítják házhoz az értékesebb árukat, a vállalt határidőt pedig szigorúan kezelik.
Az elektronikus boltba látogató vevő igen sokféle termékből válogathat, amelyeket a cég megbízható forrásokból szerez be. Ma még szinte mindenki átmegy a szomszéd áruházba, ha ott néhány forinttal olcsóbban kapja meg a keresett terméket. Az internet nyújtotta kényelem indokolttá tehetné, hogy ne a netes boltok legyenek a legolcsóbbak. Ezért aztán nagy nyereségről ne álmodozzon az, aki a vevőcsalogatás ilyen formáját választja,
Mit tettek a cégek a tavalyi hibák kiküszöbö lésére? |
||||||
intézkedés | említési százalék |
|||||
bővítette telefonos call centerét | 66 | |||||
új rendszert vezetett be | 51 | |||||
többen intézik a kiszállítást | 46 | |||||
javította a reklamációs lehetőségeket | 29 | |||||
kiszállító partnert váltott | 26 | |||||
már mással végezteti a kiszállítást (outsourcing) |
9 | |||||
már maga végzi a kiszállítást | 3 | |||||
egyéb | 14 | |||||
Forrás: Jupiter Media Metrix |
legalábbis rövid távon ne – vallja az e-Bolt vezetője. A cég a mintegy öt millió forintos tavaly decemberi forgalom négy-ötszörösére számít az idén.
FotexNet
A FotexNet ambiciózus terveit korábban már ismertettük. A társaság napokban közzétett közleménye szerint még ezeket is sikerült túlszárnyalni. Az ünnepi vásárlásoknak köszönhetően ugyanis december első két hetében több mint 70 millió forintnyi árut vásároltak a site-on.
Olvassa el……mit írtunk:
Fotexnet: a virtuális áruház
A fejlődés igencsak látványos, hiszen a cég csak az ősszel érte el a napi egymilliós forgalmat, a jelenlegi pedig ennek több mint ötszöröse. Sőt, a tervek szerint jövőre már az egymilliárd forintot is meg fogja haladni a FotexNet-en gazdára találó áruk értéke.
A kicsik
A piacon a “nagyok” mellett több apró szereplő is küzd a vevők kegyeiért. Ők azonban sokkal kevesebben vannak, mint külföldi társaik. (Bár az igazsághoz tartozik, hogy a hazai-külföldi szétválasztás az interneten kevésbé működik, mint a valós világban.) Ezért aztán nem hallani a sorozatos csődökről sem, ellentétben a nemzetközi gyakorlattal.
A cikk megírásában segítségünkre volt Lovász Attila, az e-Bolt Kft. igazgatója.