Tech

Ügyfélkapu+: így használható e-mailes hitelesítéssel

Végre működik az e-mailes hitelesítés az Ügyfélkapu+ esetében, lépésről-lépésre mutatjuk be, hogyan lehet beállítani a sokak által várt lehetőséget.

Két nappal az Ügyfélkapu megszűnése előtt a fejlesztésért felelős Idomsoft Zrt. elérhetővé tette, hogy a kétfaktoros azonosítást igénylő Ügyfélkapu+ belépési megoldáshoz autentikációs szoftver helyett e-mailben érkező kód is használható legyen, egy nappal a megszűnés előtt pedig végre működik is ez a lehetőség. Ez az opció ráadásul azok számára is elérhető, akik korábban már készítettek egy Ügyfélkapu+ regisztrációt valamelyik, a fejlesztők által ajánlott hitelesítő megoldás (DÁP, Google Hitelesítő, Verifyr, TOTP.APP) használatával.

Korábbi cikkeinkhez hasonlóan most azt vesszük át lépésről-lépésre, hogyan állítható be, hogy e-mailben kapjuk meg belépéshez szükséges azonosítót.

Ha még nincs Ügyfélkapu+ regisztrációnk:

  1. Az ugyfelkapu.gov.hu oldalon kattintson a Bejelentkezés gombra.
  2. Válassza ki az Ügyfélkapu opciót, és adja meg az Ügyfélkapuhoz tartozó felhasználónevét és jelszavát.
  3. A betöltődő oldalon válassza az Ügyfélkapu+ igénylése e-mailes kóddal lehetőséget.
  4. Az új lapon ismét meg kell adni az Ügyfélkapu jelszavát, majd rá kell kattintani a Megerősítő kód küldése gombra. Ezt követően megjelenik egy újabb ablak, ahová az e-mailben érkező kódot kell megadni.
  5. Ellenőrizze az e-mail fiókját, ahová érkeznie kell egy Ügyfélkapu+ igénylés – Megerősítő kód tárgyú levélnek. Ebből a levélből másolja ki az ott szereplő kódot.
  6. A kódot másolja be a 4. pontban említett felugró ablakba, majd nyomja meg a Megerősítés gombot.
  7. Az előző lépéssel befejeződött a folyamat, az e-mailes hitelesítés beállításáról ezt követően érkezni fog egy megerősítő levél Sikeres Ügyfélkapu+ igénylés tárggyal.

Ha már van Ügyfélkapu+ regisztrációnk:

  1. Az ugyfelkapu.gov.hu oldalon kattintson a Bejelentkezés gombra.
  2. Válassza ki az Ügyfélkapu+ opciót, adja meg a felhasználónevét és jelszavát, nyomja meg a Bejelentkezés gombot, majd a megjelenő mezőbe írja be a korábban választott autentikációs szoftverben megjelenő/generált kódot.
  3. Az új lapon válassza az Ügyfélkapu+ igénylés e-mailes kóddal opciót.
  4. A betöltődő új oldalon ismét adja meg a jelszavát, majd rá kell kattintani a Megerősítő kód küldése gombra. Ezt követően megjelenik egy újabb ablak, ahová az e-mailben érkező kódot kell megadni.
  5. Ellenőrizze az e-mail fiókját, ahová érkeznie kell egy Ügyfélkapu+ igénylés – Megerősítő kód tárgyú levélnek. Ebből a levélből másolja ki az ott szereplő kódot.
  6. A kódot másolja be a 4. pontban említett felugró ablakba, majd nyomja meg a Megerősítés gombot.
  7. Az előző lépéssel befejeződött a folyamat, az e-mailes hitelesítés beállításáról ezt követően érkezni fog egy megerősítő levél Sikeres Ügyfélkapu+ igénylés tárggyal.

Belépés a sikeres igénylést követően:

  1. Nyissa meg bármelyik állami szolgáltatást (EESZT, eSZJA, magyarorszag.hu stb.), ahová szeretne belépni.
  2. Válassza ki az Ügyfélkapu+ e-mailes kóddal opciót.
  3. Az új lapon adja meg a felhasználónevét és jelszavát, majd kattintson a Bejelentkezés gombra.
  4. A betöltődő új lapon látni fogja a felhasználónevét, illetve egy háromjegyű kódot. Utóbbi a munkamenet-azonosító, ezzel semmit nem kell tennie.
  5. Az e-mail fiókját megnyitva kapnia kell egy Ügyfélkapu+ hitelesítő kód tárgyú levelet, aminél szintén szerepel egy, a 4-es pontban említett munkamenet-azonosító, amennyiben ez ugyanaz, mint a 4-es pontban szereplő kód, úgy másolja ki a levélben található hatjegyű azonosítót.
  6. A választott állami szolgáltatás oldalára visszalépve a megfelelő mezőbe másolja be a hatjegyű azonosítót, majd kattintson a Bejelentkezés gombra.
  7. A folyamatnak vége, kezdődhet az ügyintézés.

Korábbi cikkeink a témában:

Ajánlott videó

0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
Olvasói sztorik