Folyamatos napjainkban az akkumulátortechnológia fejlesztése, melynek nyomán szinte naponta hallani újabb és újabb vélt vagy valós technológiai ugrásokról. Az utóbbi időben sokan a 4680-as egységtől várják a nagy áttörést, amelyre a Panasonic mellett a Tesla is lecsapott. A világ egyik vezető akkumulátorgyártója, a magyarországi gyárat is építő kínai CATL cég vezetője szerint ugyanakkor az említett egységgel rossz lóra tettek – írja a Reuters.
Robin Zeng a lapnak elmondta, hogy amikor Elon Musk áprilisban Kínában járt, volt egy komoly vitájuk, aztán mutatott neki valamit Zeng, amitől a milliárdos teljesen elhallgatott. A CATL vezetője kijelentette, Musk egyszerűen nem tudja, hogyan kell akkumulátort készíteni.
Ért a chipekhez, a szoftverekhez, a hardverekhez és a mechanikus dolgokhoz, de az elektrokémia más világ.
A Tesla 4680-as akkumulátort szerelt a Cybertruckba is. Az egység neve a fizikai dimenzióira utal: 46 mm átmérő, 80 mm hossz, a legnagyobb erőssége pedig, hogy cellánként ötször több energiát képes eltárolni, mint a jelenlegi technológia. Éppen emiatt a Tesla a szeptemberi hírek szerint már 100 millió darabot gyártott belőle, teszi hozzá a hvg.
A CATL akkumulátorai ugyanakkor minden járművel kompatibilisek. A vállalat lítium-vas-foszfát akkumulátorokat (LFP) fejleszt, amelyek nem biztosítanak olyan nagy hatótávolságot, mint a Tesla járműveiben található hengeres egységek. Az interjú során Zenget Donald Trump Kínával szembeni politikájáról is kérdezték, ám a milliárdos elmondta, a büntetővámok ellenére is nyitott lenne az amerikai befektetésre.