Belföld

Nem árulja el a kormány, hogy az Ügyfélkapu megszüntetésére készül-e

Pénteken írt arról a Szabad Európa egy általuk megszerzett belső utasítás alapján, hogy egy meg nem nevezett kormányzati szerv arra kötelezné az alkalmazottjait, hogy október 15-ig töltsék le a telefonjukra a Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazását. A lap azt írta, hogy nemcsak itt, de például minisztériumokban is ugyanez a helyzet. Egy másik dokumentumból pedig azt olvasták ki, hogy hamarosan már csak ezzel az egy alkalmazással lehet majd elektronikus ügyeket intézni. A lap mindezekből arra a következtetésre jutott, hogy

az Ügyfélkapu teljes megszüntetésére készülhet a kormány.

Az ügyek elektronikus intézésére eddig az Ügyfélkapu szolgált, illetve annak továbbfejlesztett, biztonságosabbnak mondott verziója, az Ügyfélkapu+. A DÁP mobilalkalmazás megjelenése mellett azonban a sima Ügyfélkapu jövő január 16-ától meg is szűnik, mivel nem felel meg a modern adatvédelmi követelményeknek. Az Ügyfélkapu+ azonban tudja a kétfaktoros azonosítást, és ezzel megfelel a követelményeknek. Ez utóbbi alkalmazással a lap szerint elvileg továbbra is minden kormánytisztviselő meg tud majd felelni a törvényi előírásoknak, ezért nem is világos, hogy a kormányban miért ragaszkodnak a DÁP-hoz.

A lap a cikk megjelenése után levelet kapott a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodától. Ebben azt írták, „nincs központi utasítás” arra, hogy a kormánytisztviselőknek le kell tölteniük a DÁP-ot a telefonjaikra.

Ezt a Szabad Európa viszont nem is állította, hanem azt írták, hogy az egyes szervezeti egységek, minisztériumok saját hatáskörben intézkednek erről. Arról azonban, hogy az Ügyfélkapu megszüntetése után az Ügyfélkapu+ megszüntetését is tervezik-e egy szót sem írtak. Az Index című lap ez ügyben szintén kérdést intézett a kormányhoz, azt ígérték, ha választ kapnak, közölni fogják.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik