A GYSEV-vezető ismertette: a magyar többségi és osztrák kisebbségi tulajdonban lévő vasúttársaság a magyar államtól költségtérítést kap, míg osztrák oldalon a burgenlandi tartománnyal kötött közszolgálati szerződés biztosítja a működés pénzügyi forrását.
Dávid Ilona közlése szerint, Magyarországon a menetdíjakkal nem fedezett kiadásokra kap költségtérítést a társaság, míg a Burgenland tartománnyal kötött szerződés alapját a teljesítmények, a vonatkilométer-adatok képezik. Úgy fogalmazott: “fix összegű költségtérítést kapunk függetlenül attól, hogy a menetdíjbevételek hogyan alakulnak”.
A GYSEV elnök-vezérigazgatója azt is megjegyezte, hogy a közszolgáltatási feladatot mindkét országban nulla körüli eredménnyel kell ellátni. A magyar szerződés kifinomultabb elemeket tartalmaz a megrendelői ellenőrzések és az elszámolás területén, ezért – így Dávid Ilona – “itt nem vagyunk veszteségesek. “Ezzel ellentétben az osztrák szerződésünk alapján a személyszállítási tevékenységünk veszteséges” – mondta.
A GYSEV elnök-vezérigazgatója szólt arról is – a Magyar Hírlap írása szerint -, hogy készül a megvalósíthatósági tanulmány a Győr és Sopron közötti vasútvonal kétvágányú átépítésére.