A spanyol kormány „az ország stratégiai érdekeinek és nemzetbiztonságának védelmére” hivatkozva megvétózta, hogy magyar kézbe kerüljön a Talgo vonatgyártó, írja spanyol források alapján a 444.
Tavaly év végén röppent fel a hír, hogy egy magyar befektetői csoport felvásárlási ajánlatot tett a Madrid mellett működő, mozdonyokat és vasúti szerelvényeket gyártó Talgóra (Tren articulado ligero Goicoechea-Oriol). Februárban a vg.hu és a spanyol sajtó már arról írt, hogy a Magyar Vagon érdekeltségébe tartozó Dunakeszi Járműjavító (DJ) áll az ajánlat mögött. Később kiderült, hogy nem a DJ, hanem egy konzorcium az ajánlattevő –, és átszámítva 230 milliárd forintos üzlet van kilátásban.
Óscar Puente, a baloldali spanyol kormány közlekedési minisztere már márciusban arról beszélt, hogy
A spanyol tőzsdefelügyelet már kedd délben, a kormányülést követő sajtótájékoztató idején úgy döntött, hogy elővigyázatosságból felfüggeszti a Talgo részvényeivel a kereskedést.
A spanyol kormány egy év végéig hatályos rendeletnek köszönhetően megvétózhat bármilyen külföldi felvásárlási ajánlatot, melyet azért hoztak létre, hogy megakadályozzák a külföldi tőke közeledését a világjárvány és az ukrajnai orosz invázió miatt meggyengült nemzeti vállalatokhoz.