Belföld

MÁV-vezető: A vasúti kocsik 40-50 éve nem ezekre a klimatikus viszonyokra készültek

Nagy Borbála / 24.hu
Nagy Borbála / 24.hu

Beszámoltunk róla, hogy több vasútvonalon is növekszik a menetidő szombaton.

Csak néhány példa:

  • A Keleti pályaudvarról Békéscsabára 6:10-kor induló Békés InterCity (7400) kerülő útvonalon: Cegléd, Szolnok felé közlekedik. A vasúti bérleteket és jegyeket elfogadják a BKK 168E buszjáratain.
  • Megnő a menetidő a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonalon is, mert Cegléd és Abony között meghibásodott a biztosítóberendezés, emiatt korlátozásokkal közlekednek a vonatok az egyik vágányon. Ráadásul ezen a szakaszon a másik vágányon vágányzár miatt nem közlekedhetnek a vonatok.
  • A Budapest–Cegléd–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon 30-40, esetenként 50 perccel is megnő a vonatok menetideje.

A késést még tetézi, hogy nagyon meleg van a kocsikban, ami külön kihívás az utasoknak.

Ezzel kapcsolatban Kormányos László, a MÁV-Start vezérigazgató-helyettese az RTL Híradónak azt mondta, minden munkatársuk azon van, hogy könnyebbé tegyék az utasok helyzetét ebben a számukra is nagyon nehezen viselhető szituációban. Nem véletlenül kérték azt, hogy aki teheti, halassza el az utazását, vagy üljön buszra, amíg ekkora a hőség. Klíma ugyanis csak a vonatok 40%-án van, hozzátéve:

A vasúti kocsik 40-50 évesek és a gyártás során nem a mostani klimatikus viszonyokra készültek.

A legmagasabb hőségriasztást két napja hosszabbította meg az országos tisztifőorvos jövő csütörtök éjfélig. A meteorológiai szolgálat pedig arra figyelmeztet, hogy az ország nagy részén a következő napokban nem csökken 29 fok alá a napi középhőmérséklet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik