Egy New York-i nő beperelte az American Airlinest, miután 14 éves fia rosszul lett a légitársaság egyik járatán, majd nem sokkal később meghalt – írja a New York Post. Melissa Arzu szerint a fedélzeten lévő defibrillátor, amellyel a személyzet megpróbálta megmenteni a tinédzser életét, nem működött volt, azóta pedig nyoma veszett.
Kevin Greenidge 2022-ben, egy Hondurasból Miamiba tartó gépen vesztette el eszméletét, miközben egyik családtagjával hazafelé tartott nyaralásukról. Arzu májusban, Texasban nyújtotta be keresetét, ebben azt állítja, hogy a személyzet lassan reagált, illetve nem volt megfelelően kiképezve.
A gyászoló anya ügyvédje, Hannah Crowe szerint több szemtanú is megerősítette, hogy a Kevin újraélesztésére használt AED-készülék nem működött. „Miután Kevin meghalt, a berendezés eltűnt” – mondta Crowe, aki elképzelhetőnek tartja, hogy az eszközt szándékosan megsemmisítették, deaktiválták vagy áttették egy másik járatra. Ezek mind megsértenék az előírásokat.
A gépek nem is indulhatnak útnak, ha az életmentő eszköz hiányzik vagy nem működik.
Kevin asztmában és 2-es típusú cukorbetegségben szenvedett, halálát szívroham okozta. Arzu szerint az eset után az American Airlines nem fizetett számára 113 100 dolláros összeget, pedig a társaság szabályzata előírja, hogy ezt meg kell tenni, ha egy utas a fedélzeten életét veszti. Érdemes hozzátenni, hogy a fiú nem a gépen halt meg: a rosszullét után a repülő a mexikói Cancunban szállt le, Greenidge pedig egy helyi kórházban vesztette életét.
Az American Airlines nem kívánta kommentálni az ügyet, de együttérzését fejezte ki a hozzátartozók irányába. Arzu azt állítja, hogy a vállalat nem kereste meg a tragédia után, és most válaszokat akar. A nő már korábban, New Yorkban is beperelte a céget, ám a társaság kiharcolta, hogy a tárgyalásokat a texasi Fort Worthben folytassák le, ahol székhelye is található.