Az OKF szombati közleményében emlékeztetett arra: az együttműködési megállapodásban a szolgáltatók vállalták, hogy rendkívüli helyzetek után a lakosság áramellátását a lehető leggyorsabban biztosítják.
A megállapodást november 11-én írta az OKF, valamint az Elmű Hálózati Kft., az EDF Démász Hálózati Elosztó Kft., az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt., az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt., az E.ON Tiszántúli Áramhálózati Zrt. és az Émász Hálózati Kft.
A dokumentum célja, hogy az elemi csapásokat követő problémákra közösen találjanak megoldást. A megállapodás értelmében közös adatbank jön létre, amelynek segítségével valamennyi együttműködő pontos információkkal rendelkezik a hibáról, a javításhoz szükséges eszközparkról. Az adatbank biztosítja a kölcsönös elérhetőséget is, valamint azt, hogy hat órán belül valamennyi, a hiba elhárításában részt vevő szolgáltató és hatóság a munka elvégzéséhez szükséges információ birtokában legyen. Mindez a rendelkezésre álló erők és eszközök eddiginél hatékonyabb felhasználását teszi lehetővé.