Egyik olvasónk családja rendszeresen vásárol a Lidlben, ahogy fogalmazott, súlyos összegeket hagynak a lánc boltjában minden hónapban. Hogy spóroljanak, mindig használják a német diszkontlánc alkalmazását, amiben minden hónapban vannak „mérföldkövek”, másképp fogalmazva vásárlási összeghatárok, amiket, ha elér a vevő, kap egy kupont, amit hét napon belül használhat fel egy következő vásárlásnál. A kuponért ingyenes ajándékot kaphat vagy meghatározott mértékű (százalékú) kedvezményt a hét napon belüli vásárlás összegéből.
Olvasónk hozzátette, persze ezek nem életbevágóan fontos dolgok, de jól esik, hogy kedveskednek az embernek. Januárban nekik már 50 ezer forint kellett az első ajándékhoz, a többihez pedig (ha elérik) 100, 150, illetve 200 ezer forint.
Gondolta is magában, hogy jól felemelték a határokat. Aztán látta a Rediten, hogy másoknak ennél kevesebb, 15–25–40 ezer forint az első limit. Ezt felettébb furcsállotta.
Megkérdezte a kollégáit is, akikről tudta, hogy használják az appot, náluk mennyi kell az ajándékokhoz. Egyiküknél, aki egyedülálló, és viszonylag ritkán, keveset vásárol a láncnál, 15 ezer forintos költéssel lehetett elérni.
Egy másik kollégája a saját bevallása szerint gyakrabban jár a láncba vásárolni, de egyedülállóként összességében mégis kevesebbet költ, mint egy nagyobb család. Neki 25 ezer forintnál volt elérhető az első ajándék.
Olvasónk szerint mindez azt jelenti, hogyha valaki általában keveset vásárol a láncnál, az kevesebbért is kaphat ajándékot, aki viszont többet költ, annak nagyobb összeget is kell elérnie, hogy megkapja az ingyenes terméket. Pedig szerinte ennek pont fordítva kellene mennie. Érti, hogy ezzel akarják becsalogatni a ritkán vásárlókat, de szerinte akkor sem fair a hűséges, visszatérő, sokat költő vevőkkel szemben ez a modell.
Ezért térnek el az ajándékos összeghatárok
Kíváncsiak voltunk, mitől függ, hogy a vásárlóknak hány appos vásárlás után jár az ajándék, illetve ugyanaz az ajándék jár-e a kisebb vásárlási limit (kevesebb vásárlási összeg), mint a magasabb vásárlási összeg után. Vagyis ugyanazt az ajándékot kapja-e az, aki 15 ezer forintnyi vásárlást teljesít, mint például az, aki realizálja a neki megszabott 50 ezer forintot, mint első ajándékküszöböt?
A lánc válasza szerint a digitális hűségprogramjukban, a Lidl Plusban elérhető Kupon Plus lényege, hogy a vállalat leghűségesebb vásárlói meghatározott költési célok elérése után ajándék termékkel vagy számlavégi kedvezménnyel gazdagodjanak. Hozzátették, a vállalat folyamatosan fejleszti az alkalmazást, és időről időre újdonságokat vezet be annak érdekében, hogy maximálisan kiszolgálja a vásárlók igényeit.
Mint kiderült, ezzel az a céljuk, hogy a vásárlók számára a vállalat relevánsabb ajánlatokat nyújthasson. Nagyobb költés után ugyanis nagyobb értékű terméket és magasabb összegű számlavégi kedvezményt lehet megszerezni, ezzel honorálva a felhasználó hűségét. Viszont a szegmentálással annak is van lehetősége elérni a költési célokat, aki kevesebbet költ, és így ő is hozzájuthat ajándék termékhez vagy számlavégi kedvezményhez. Fontos azonban kiemelni, hogy
Arra nem válaszoltak, hogy jellemzően milyen ajándékokat lehet kapni konkrét összegek után, illetve mi a legkisebb összeg, ami után már jár ajándék, és mi a legnagyobb vásárlási összeg, amit teljesíteni kell az első ajándékhoz. Arra sem reagáltak, hogy mennyi időnként és mi alapján emelkedik a vásárlási limit. Oldalukon a januárra meghirdetett kampányt láttuk.