Ahogy azt Kreitner János ügyvezető igazgató elmondta, azért tartják fontosnak a pályázattal együtt járó auditot és annak megállapításait, mert új információkat szolgáltat a cégvezetés számára. Mint mondta, ha kizárólag belülről elemeznék a szervezeti folyamatokat, rejtve maradhatnának a hibák, a rossz felfogások.
Hogy egy díj számít-e, s ha igen, akkor mennyit a mai magyar piacon? Erről úgy vélekedett: feltétel nélkül hiszi, hogy egy közösségnek a munkája megbecsüléséért kapott elismerés nagyon sokat számít. Az már más kérdés, hogy azon a piacon, ahol a CSZ is résztvevő, szinte csak az ár számít. Mint mondta, bízik abban, hogy az elismerés, a díj pozitívan fogja befolyásolni a cég életét.
Az ügyvezető tart attól, hogy az elmúlt évek gazdasági megszorításai által megtépázott hazai kkv-k lesznek az egyik áldozatai a pénzügyi válságnak. Mint mondta, az iparon, de főleg a gépjárműiparon már látszik egy nagy visszaesés. „Nagyon sok kkv az ipar beszállítója, ha ott visszaesik a gyártás, nem lesz szükség annyi alkatrészre sem” – állítja. Ugyanakkor sok múlik szerinte azon, hogy mennyi ideig tart a válság – egy túl hosszú recessziót ugyanis nehéz lesz átvészelni.
Fel kell kutatni a még lehetséges tartalékokat, és esetleg összébb húzódva is ki kell várni a recesszió végét – mondta a válság idején alkalmazható lehetséges túlélési stratégiákról, hozzátéve: mindeközben – a túlélés mellett – az energiákat a felkészülésre és a fejlesztésre kell fordítani. Sokat segíthet a magyar társadalom azzal is, hogy a megmaradó igényeket a hazai vállalkozások termékeiből elégíti ki, illetve megbízásaikat ezek a cégek kapják.
A hazai kkv-k nemzetközi versenyképességéről szólva úgy vélekedett: nagyon sok múlik azon, hogy az állam enged-e azon a mérhetetlen szorításon, amelyben a legálisan, mindenben a törvényeknek megfelelően működő vállalkozásoknak kell létezniük. Ha ugyanis csökkennének a nagyon magas elvonások, kevesebb lenne az adminisztrációs teher, és a forintárfolyam is úgy alakulna, ami az exportálóknak, nem az importőröknek kedvezne, akkor több hazai cégnek is lehetne keresnivalója a külföldi piacokon.
A cég névjegye
Név: CSZ Csolnoki Szerelvénygyártó Kft.
Alapítva: 1993
Cégvezető: Kreitner János
Profil: fémfeldolgozás
Árbevétel: ~400 M HUF
Alkalmazottak száma: 38
Működési terület: tűzvédelmi rendszerek beszállítása, öntvények előállítása és megmunkálása.
Korábban indult-e az Üzlet & Siker pályázatán? Igen.