A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) évente végzett reprezentatív felmérése szerint a magyar háztartások 44 százaléka nézett már filmet/sorozatot lekérhető videótartalomként, tehát olyan szolgáltatásokon keresztül, mint például a Netflix, az HBO Max vagy éppen a Disney+. Az elmúlt években tapasztalható, a lokalizált (magyar feliratos és/vagy szinkronos) tartalmaknak is köszönhető növekedéssel párhuzamosan pedig megindult a hagyományos televízió-előfizetések lemorzsolódása is.
Ami a demográfiai adatokat illeti, ott nincsenek nagy meglepetések: a magasabb végzettségű, a jó anyagi helyzetben lévő, továbbá a fiatalabb háztartások nagyobb eséllyel fizetnek az említett platformok használatért. A 30 és 39 év közötti felnőttekkel vagy szülőkkel rendelkező háztartásoknak 54 százaléka volt már streaming-előfizető, viszont a 60 év feletti háztartásoknál ez a szám már csak 19 százaléka.
Ugyanígy a legjobb anyagi helyzetű háztartások 65 százaléka fizet elő streaming szolgáltatásokra, míg a rosszabb pénzügyi helyzetben lévőknél ez csak 24 százalék.
Az NMHH a kutatások alapján kiemeli, hogy általánosságban ugyan nem igaz, hogy amennyivel többet néz valaki lekérhető filmeket, annyival kevesebbet tévézik, de kétségtelen jelei vannak a tévéhasználat lassú visszaszorulásának. Míg korábban stabilan 3,7 millió körül volt a tévé-előfizetések száma, 2021 közepe óta megfigyelhető a folyamatos csökken: 2023 közepén a két évvel korábbi csúcsértékhez képest 175 ezerrel, tehát közel 5 százalékkal kevesebb előfizetést tartottak nyilván.