Belföld

Kinek üzlet a kampány?

A pártok kampányharcának elsősorban a nyomdaipar, a média és a posta lehetnek haszonélvezői, de csak egyetlen cég számol jelentős bevétellel a kampány alatt – írja a Napi Gazdaság.

Politikai elemzők és kommunikációs szakértők szerint mintegy 3 milliárd forintot visz majd el az összes versengő párt választási hadjárata. A TNS Media Intelligence listaárakon alapuló gyűjtése szerint már 2005 első 11 hónapjában meghaladta a 868 millió forintot a négy parlamenti párt és a hozzájuk kapcsolódó szervezetek médiaköltése.

Média- és reklámpiaci szereplők szerint a választási küzdelem a médiatulajdonosok bevételeire pozitívan hathat, illetve az összesített reklámköltés éppen a politikai kampánynak köszönhetően nőhet az idén lendületesebben.


A pártkiadások egyrészt növelhetik a médiatulajdonosok bevételeit, ott pedig, ahol kevés szereplő osztozik a reklámhordozókon, árfelhajtó hatása is lehet a kampánynak – nyilatkozta a lapnak Macher Szabolcs, az OMD Médiaügynökség ügyvezető igazgatója. Ugyanakkor a nyomdászok amiatt keseregnek, hogy a külföldi cégek jelentős megrendeléseket visznek el tőlük, az elektronikus médiumok pedig amiatt aggódhatnak, hogy a választási küzdelem keltette kommunikációs zaj miatt céges megrendelőik inkább kivárnak a voksolás lezárultáig.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik