Light

Az üzletért mindent

Avagy ha esnek a bevételek, miért ne esnék én is?

Amerikában nagy hagyománya van a “self-made man” intézményének. Ezek az alulról jövő, önerőből előre jutó (sokszor csak reménybeli) üzletemberek a legtöbbször egy személyben viszik a hátukon cégüket, legalábbis sok mindent bevállalnak boldogulásuk érdekében.

“Magad uram, ha szolgád nincs” – tartja a mondás és bizony a kisvállalkozó a fogához kell, hogy verje a garast. További közhelyek pufogtatása nélkül lássuk, mai retrovideónk hogyan illusztrálja mindezt!

Az ilyen típusú reklám nálunk kevéssé ismert, bár akad rá példa: ezek azok a ma már gagyinak ható hirdetések, amelyek azzal a megoldással élnek, hogy maga a cégtulaj mondja a kamerába a reklámszöveget, egyenesen a nézőnek címezve. Legsablonosabb példája a nagy hangon óbégató használtautó kereskedő, robosztus szivarral hadonászva, széles karimájú kalapban, dekorációként mellette feszítő, bikinis lánnyal.

Ezen a felvételen egy bútorboltot kívánnak reklámozni az egymásra tornyozott matracokra ugrással, ami persze balul sül el. Az esés után a fickót a testi épsége helyett leginkább a gitárjáé érdekli, illetve hogy sikerült-e rögzíteni az produkcióját. Amint mondtuk, bizony minden cent számít…

Ajánlott videó

Olvasói sztorik