1961-ben a Coca-Cola Company válasza a népszerű citrom és lime alapú termékre, a 7 Up-ra, a Sprite volt. Kissé sokat vártak a konkurens üdítő piacra dobásával, mivel a 7 Up már 1929 óta népszerű volt az USA-ban (egyébként két héttel a Wall Street összeomlása után került a boltok polcaira).
A citromos szóda jellegű üdítők piacán ha nem is azonnal, de 1978-ra piacvezetővé vált a frissítő ital. A nyolcvanas években a reklámjaik az “I like the Sprite in you” üzemmódban futottak és leginkább a Coca-Cola spotjainak hangulatát hozták vissza. A kilencvenes években frissítették a logót és ezzel együtt a reklámok irányát, amelyekben már híres kosárlabdázók is megjelentek.
2000 után már nemcsak a nagy csapásvonalak mentén haladtak, hanem bátrabban dobtak be egyéni hangvételű hirdetéseket is, melyek kevésbé tűntek konzervatívaknak. Ennek a vonulatnak az egyik gyöngyszeme a mai darab, mely Észak-Koreában játszódik, ahol a diktátor elvtárs a nagy pártünnepségen mutatja be drága népének az üdítőt.