Csaknem 200 hektáros területet hirdetett eladásra 470 millió forintos minimáláron a felszámoló Cég-Controll Kft. Sávoly belterületén. A nyilvános pályázati felhívás szerint négyzetméterenként 240 forintért kínálják a Sávolyi Motorcentrum Fejlesztő Kft. ingatlanát. Részben közművesített fejlesztési területről van szó 2,5 kilométerre az M7-es sztrádától és 50 kilométerre a horvát határtól, amit eredetileg a MotoGP magyar nagydíja helyszínének szántak.
A Balatonring területe korábban mezőgazdasági művelés alatt állt, azonban a fejlesztés során a termőréteg jelentős részét eltávolították, így készítették el a pálya nyomvonalának alapjait. A pályázatban az áll, hogy a fejlesztési terület a rekultivációra alkalmatlan, az ingatlant „jelenleg elburjánzott növényzet jellemzi”, és a jelenlegi szabályozás értelmében a területen sportlétesítmények létesíthetők.
Az ingatlant terheli:
- 9,7 millió euró erejéig zálogjog a Sávoly Termálcentrum Kft.,
- 393 millió forint zálogjog a Share Szennyvíztisztító és Szolgáltató Kft.,
- 154,5 millió forint és járulékai erejéig végrehajtási jog a NAV,
- 292,6 millió forint és járulékai erejéig jelzálogjog a marcali önkormányzat javára.
A feltételekről annyit tudni, hogy a felszámoló a pályázati ajánlatokat a vételár nagysága és a fizetési feltételek alapján bírálja el. Az értékelésnél 99 százalékos súllyal veszik figyelembe a vételárat, míg a vételár minél előbb történő megfizetése 1 százalékos súlyt képvisel. A minimálárnál alacsonyabb összeget nem fogad el a felszámoló, ugyanennyiért hirdették meg áprilisban is az ingatlant, akkor azonban érvénytelennek nyilvánították az eljárást.
Az elvetélt MotoGP-pálya története több mint egy évtizedre nyúlik vissza. Valaha a spanyol Sedesa csoport akart fejleszteni, a megaprojekthez igényelt 15,3 milliárd forint hitelt azonban a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. visszavonta még 2010-ben, így nem épült meg végül a motorversenypálya – jóllehet 2009-ben letették az alapkövet, és már abban az évben futamot terveztek a pályára. Akkoriban lett Talmácsi Gábor gyorsaságimotor-világbajnok, a Sedesa egyik főtulajdonosa, Vicente Cotino Escribá pedig érdekelt volt a MotoGP-ben.
A terület a Sávolyi Motorcentrum Fejlesztő Kft. tulajdonában áll, a projekt nélkül maradt társaságot azonban 2015 májusában a bíróság megszűntnek nyilvánította, és már a kényszertörléséről is rendelkezett. 2017-ben fordult kényszertörlésből felszámolásba az eljárás, ami máig nem fejeződött be.
A 2008-ban megtervezett pálya el sem készült, az időközben megváltozott előírások miatt azonban korszerűtlenné vált. A Sonline cikke szerint teljesen kiépült a víz-, csatorna, valamint az elektromos hálózat, tulajdonképpen csak az épületek és a pályaszerkezet kialakítása maradt hátra, de ahhoz, hogy a pálya megfeleljen az előírásoknak, újra kellene tervezni, és gazdaságosan már nem lehetne kivitelezni.
A MotroGP terve azonban nem került le a napirendről, a tervek arról szóltak, hogy Hajdúnánáson épül 65 milliárd forintból multifunkciós pálya, de úgy fest, hogy a háborús beruházási stop miatt messzire került a gyorsaságimotoros-világbajnokság magyarországi megrendezése.