Tech

Ezek voltak 2022 legkeresettebb műszaki cikkei

Az online értékesítés 2021-es előretörése után idén ismét az áruházakban zajlott az eladások közel 80 százaléka a MediaMarkt éves adatokat elemző riportja szerint. A tavalyi évhez hasonlóan kelendőek voltak a televíziók, a notebookok és a háztartási nagygépek, azonban az elektromos rollerek, a vezeték nélküli fülhallgatók és az instant kamerák termékcsoportja mutatta a legnagyobb volumenű fejlődést 2022-ben.

A tévé kategórián belül elsősorban a 4K UHD tévéket keresték a fogyasztók, 55 hüvelykes és afeletti kijelzővel. Az éves átlagos kosárérték az UHD tévék esetében 223 ezer forint volt. Hasonlóan kelendő termékek voltak idén is a notebookok, melyekre átlagosan 248 ezer forintot szántak a fogyasztók.

Feltehetően az állami lakásfelújítási támogatás hatására a beépíthető háztartási nagygépek eladása sem csökkent, egyes kategóriában még emelkedni is tudott.

A beépíthető tűzhelyek, főzőlapok mind eladott darabszám, mind pedig volumen növekedést tekintve bekerültek a legjobban teljesítő műszaki cikkek közé. A háztartási nagygépeknél már korábban megfigyelhető volt az energiacímkék fokozódó jelentősége, az energiaválság hatására azonban a nagygépek energiafogyasztása egyértelműen az egyik legfontosabb választási kritériummá vált. Így volt ez a mosógépek esetében is, ez a kategória szintén kiemelkedő értékesítési számokat hozott 2022-ben.

Getty Images

A porszívók hagyományosan az élvonalba tartoznak kereslet szempontjából, ebben a kategóriában a porzsák nélküli, illetve az álló porszívók voltak a legnépszerűbbek 2022-ben. Az utóbbi két termékcsoport annak ellenére került fel a leggyakrabban vásárolt termékek élvonalába, hogy idén némi visszaesés volt megfigyelhető a tavalyi eladási adatokhoz képest.

2022-ben több mint kétszerannyi elektromos rollert adtak el a MediaMarkt értékesítési csatornáin, mint tavaly, illetve a vezetéknélküli fülhallgatókból is 70 százalékot meghaladó mennyiségi növekedés volt megfigyelhető. Az utóbbi években reneszánszát éli az instant fényképezés is, amelynek köszönhetően szárnyalt az instant kamerák eladása, közel 40 százalékkal volt nagyobb a kereslet ezekre a termékekre a műszaki áruházlánc üzleteiben és online, mint tavaly.

A szépségápolási termékek közül a hajszárítókra volt megfigyelhető fokozott kereslet, melyekből 17,4 százalékkal többet adtak el idén, a játékkonzol kategória pedig a tavalyi, nagyrészt az otthonunkban töltött időszakhoz képest is fejlődni tudott, 2022-ben, 16 százalékkal Okostelefonokat szinte minden évben egyre nagyobb mennyiségben értékesítenek, nem volt ez másképp idén sem, 10 százalék feletti növekedés volt megfigyelhető a kategórián.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik