A Sanoma Media Budapest kiadó most megszerzett 50 százalékos tulajdonrésze azt jelenti, hogy a Szallas.hu oldalt működtető céget közös irányítás alá helyezik, székhelye azonban változatlanul Miskolcon marad. Az akvizícióval a kiadó igyekszik kihasználni a portfóliója által kínált szinergiákat az utazás és az egészségtudatos életmód között, amely utóbbi szegmensben a HáziPatika.com csoport, a Wellness és a Nők Lapja Egészség, valamint a WellnessCafe révén havonta egymillió felhasználót ér el. A Szallas.hu beillesztését a portfólióba tovább segíti, hogy a Sanoma a női – az utazási döntéseket meghatározó – célcsoport elérésében piacvezető.
Az akvizíció másik üzleti mozgatója a Sanoma piaci pozíciójának további erősítése az online szolgáltatások értékesítésének piacán, ahol már komoly erőt képvisel az Olcsobbat.hu és a Kirakat.hu ár-összehasonlító portálokkal, valamint a Profession.hu állásportállal.
A legjelentősebb online szállásértékesítő lap
A Szallas.hu a legjelentősebb hazai online szállásközvetítő oldalként két év alatt érte el a piacvezető pozíciót. Hatalmas szálláshely-választékkal, több mint 6500 bel- és külföldi szálláshelyet üzemeltető partnerrel rendelkezik. Hazai vállalkozás, amelynek két ügyvezetője, Varga Zoltán és Dorcsinecz József a jövőben a Sanoma portfólióigazgatójával, Szigetvári Józseffel közösen irányítja a céget.
A Szallas.hu tavaly kezdte meg működését a szomszédos országokban: ma Szlovákiában, Ausztriában, Romániában és Lengyelországban van jelen, a tervek között további terjeszkedés szerepel.
Európa-szerte – így Magyarországon is – a válság ellenére fejlődik az interneten keresztül történő szállásértékesítés: itthon az online utazási irodák 2010-ben 620 ezer vendégéjszakát értékesítettek (forrás: BDO, KSH), ezzel komoly hatást gyakoroltak a belföldi turizmus dinamikájára, ráadásul a régiós versenytársakkal (Bécs, Prága) összehasonlítva Budapesten a legmagasabb az online foglalások aránya.