Gazdaság

Megrendszabályozzák a követeléskezelőket

pszaf(960x640)(8).jpg (pszáf)
pszaf(960x640)(8).jpg (pszáf)

Nem lehetnek agresszívak az ügyfelekkel, hetente legfeljebb háromszor hívhatják fel az adóst, és sokkal jobban oda kell figyelniük az ügyfelek tájékoztatására is.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a fogyasztók érdekeinek fokozottabb védelme érdekében ajánlást adott ki a követeléskezelés során a pénzügyi intézmények részéről elvárható gyakorlatokról. Ezzel kívánják erősíteni a tisztességes és együttműködő magatartást az intézményeknél. Az adós fogyasztókat pedig segíteni szeretnék abban, hogy megfelelő információkat kapjanak.

A PSZÁF mintatájékoztatókat is megfogalmazott arra, hogyan kell tájékoztatni az ügyfeleket, például akkor, ha késedelembe esnek.

Az alapvető követelmények között említik: a követeléskezelők a kapcsolattartás során ne tanúsítsanak se félrevezető, se agresszív magatartást az adóssal szemben. Hétköznapokon csak 8-20 óráig vagy szombat délelőtt vegyék fel a kapcsolatot az adóssal (szerződésenként legföljebb heti háromszor).

A hatóság egyébként tavasszal a követeléskezeléssel kapcsolatos jogszabály-módosítási javaslatokat is tett. Az Európai Bankfelügyeleti Hatóság várhatóan 2013-ra szintén ajánlásokat készít a késedelmes adósok helyzetének kezelése témájában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik