A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a fogyasztók érdekeinek fokozottabb védelme érdekében ajánlást adott ki a követeléskezelés során a pénzügyi intézmények részéről elvárható gyakorlatokról. Ezzel kívánják erősíteni a tisztességes és együttműködő magatartást az intézményeknél. Az adós fogyasztókat pedig segíteni szeretnék abban, hogy megfelelő információkat kapjanak.
A PSZÁF mintatájékoztatókat is megfogalmazott arra, hogyan kell tájékoztatni az ügyfeleket, például akkor, ha késedelembe esnek.
Az alapvető követelmények között említik: a követeléskezelők a kapcsolattartás során ne tanúsítsanak se félrevezető, se agresszív magatartást az adóssal szemben. Hétköznapokon csak 8-20 óráig vagy szombat délelőtt vegyék fel a kapcsolatot az adóssal (szerződésenként legföljebb heti háromszor).
A hatóság egyébként tavasszal a követeléskezeléssel kapcsolatos jogszabály-módosítási javaslatokat is tett. Az Európai Bankfelügyeleti Hatóság várhatóan 2013-ra szintén ajánlásokat készít a késedelmes adósok helyzetének kezelése témájában.