Gazdaság

Veretlen a zselés

szaloncukor (szaloncukor, )
szaloncukor (szaloncukor, )

A karácsonyi édességekre ugyanannyit költünk, mint tavaly. Ráugrottunk a kimért szaloncukorra.

Míg csokoládémikulásból inkább a márkás termékeket választjuk, addig szaloncukorból már minden második kilogramm a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra – derül ki a Gfk összesítéséből.

A magyar családoknak mindössze egyharmada vásárol csokoládé télapófigurát vagy más, ehhez az ünnephez kapcsolódó figurát vagy esetleg „kész” Mikulás-csomagot. Ez azzal magyarázható, hogy mindössze a családok 24 százalékában él 14 év alatti gyermek. Azok, akik vásárolnak azonban, többet is vesznek egyszerre: átlagosan 5 darab kerül alkalmanként a kosárba; háztartásonként összesen 9 darab.

Ami a szaloncukrot illeti, háztartásonként körülbelül 2,5 kilogrammot vásárolunk, és elsősorban a lényegesen olcsóbb, kimért termékekből. Ma már minden második kilogramm megvásárolt szaloncukor kimért, köszönhetően a kedvező árának és annak, hogy így az ízek sokkal egyszerűbben kombinálhatók. A tradicionális, zselés íz továbbra is verhetetlen a magyarok körében, de népszerű a karamellás, a kókuszos és a marcipános is.

Mindemellett decemberben az ünnepek közeledtével minden ötödik magyar család vásárol még valamilyen pralinét is, akár ajándékba, akár vendégvárónak vagy akár saját fogyasztásra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik