Több, mint 50 utasnak nem volt kitöltött PLF (passenger locator form) dokumentuma, ők emiatt nem szállhattak fel a Berlinbe induló gépre – magyarázta a Wizz Air a Telex megkérdésére miért maradt Budapesten több tucat utas.
Ezzel szemben a lapnak egy érintett azt állította, hogy a szerdán 11:05-kor induló járat indulása előtt a beléptetést végző dolgozó összeszólalkozott egy utassal, aki nem rendelkezett a németországi belépéshez szükséges egyik dokumentummal. A kettejük között kialakult vita odáig fajult, hogy az alkalmazott lezárta a kaput, amelyen addig csak 84 utas haladt át, majd „a gépbe azt írta: 95 utas nem jelent meg, illetve egyikük sem rendelkezik az említett digitális beutazási bejelentővel”.
A Telex információi szerint azonban a többi 95 utas igenis megjelent a reptéren, és sorban állva várhatták, hogy a gép nélkülük száll fel. Olyan utas is volt, akinek beszkennelték a jegyét és volt is beutazási bejelentője (Einreisemeldung), ám így sem engedték fel a gépre.
Az esettel kapcsolatban a Wizz Air a következő hivatalos nyilatkozatot küldte el a lap megkeresésére:
December 15-én délelőtt a Budapest-Berlin között közlekedő Wizz Air járatnál több, mint 50 utas nem rendelkezett kitöltött PLF (passenger locator form) dokumentummal, amely kötelező feltétel ahhoz, hogy beléphessenek Németország területére.
Ezt a protokollt nem a légitársaság határozta meg, hanem a német állam által előírt kötelező lépés, így ezen utasok esetében kénytelenek voltak megtagadni a beszállást – olvasható a közleményben. A Wizz Airnél jelenleg azon dolgoznak, hogy a lehető legtöbb érintett utast minél előbb átfoglalják más járatokra, illetve szállást, ellátást biztosítsanak az arra igényt tartó utasoknak.