Közélet

Ugrott a fonódó villamoshálózat és a 4-es metró második szakasza

A főváros várhatóan napokon belül visszalép a budai fonódó villamoshálózat megvalósításától, mivel a II. kerület máig nem adta ki a beruházáshoz szükséges engedélyt ? közölte csütörtökön Tarlós István a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének vendégeként. Az MGyOSZ rendezvényén a főpolgármester a Budapest előtt álló kihívásokról beszélt, -olvasható a HVG weboldalán.

Tarlós István a dilettantizmus csúcsának nevezte a II. kerület vezetésének korábban hangoztatott álláspontját, miszerint a többek közt az észak-budai és a dél-budai villamosvonalak összekötésével kialakítani tervezett fonódó villamoshálózat egész Budapestre káros hatást gyakorolna. A főpolgármester úgy látja, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) is a II. kerület álláspontját osztja, annak ellenére, hogy a többi önkormányzat és a szakma támogatta a beruházást.

Tarlós úgy fogalmazott: a főváros számára a budai fonódó villamoshálózat létrehozása nem presztízskérdés, így az arra szánt forrásokat várhatóan olyan egyéb közlekedési beruházásokhoz csoportosítják át, amelyek a budai közlekedést szolgálják.

?Nincs 23 főváros. A helyi érdekek egy ideig figyelembe vehetők, egy ponton azonban már nem? ? jelentette ki Budapest főpolgármestere, aki az egységes fővárosi igazgatást támogatja. Budapest vezetése szükségesnek tartja a közigazgatás reformját, mivel ?egyes kerületek túlzott hatalmi igénye gátolja a város fejlődését?. Tarlós István ugyancsak támogatná egy olyan törvény megalkotását, amely a közhasznú beruházásokat védi.

?Elfogadhatatlan, hogy egy zsákutcányi sértett ember évekre meg tud akadályozni egy közhasznú beruházást? ? jelentette ki a főpolgármester. Az Országgyűlésnek több mint tíz kerületi polgármester tagja, akik befolyásolni tudják a kétharmados többséget; Tarlós szerint ha a kerületek ?irreális erősítést kapnak?, a főváros szétesik; sok olyan terület van, amely nem lehet a kerületek hatásköre, így a városrendezés sem. ?Van néhány kerületi polgármester, aki kicsit elvesztette a mértéket.?

A fenti konfliktus ellenére a főváros továbbra is számít az NFÜ együttműködésére; Budapest jelenleg is 160 milliárd forintra pályázik, amelyet villamos- és trolibuszfejlesztésre költene. Tarlós István a kötött pályás közlekedés fejlesztésére vonatkozó tervek közt említette az 1-es és a 3-as villamos vonalának meghosszabbítását (az 1-es villamos átvezetésével a Lágymányosi hídon), valamint a 4-es metró első szakaszának befejezését.

A metróépítés befejezését a főpolgármester annak ellenére támogatja, hogy elhibázott beruházásnak tartja. Mint mondta: az elmúlt években a fejlődés gátjává vált, a metró rossz szerződések alapján épül. Hozzátette: a beruházás második ? a Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti ? szakaszára a fővárosnak nincs pénze, és az Európai Unió is jelezte, hogy nem kíván tárgyalni a finanszírozásáról.

(HVG)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik