A BKV felmondta a Nógrád Volánnal kötött szerződését, mely a 20E vonalon közlekedő csuklós autóbuszok alvállalkozói üzemére vonatkozott. A buszok gyakran lerobbantak, mégis magas üzemeltetési díjat kért értük az alvállalkozó.
Az Index információi szerint a Nógrád Volán kilométerenként 578 forintért üzemeltette a csuklós Volvo buszokat, amelyekkel, mint az Index beszámolt róla, már korábban is sok probléma volt a 47-es 49-es villamospótló vonalán (decemberben mentek át a buszok a 20E vonalra). Nemrég a cég 600 forint fölé akarta emelni az üzemeltetési díjat, amit a BKV már nem vállalt. Egy átlagos buszt kilométerenként 450-500 forintért üzemeltetnek a BKV-nál.
A Nógrád Volánnak még 30-40 szóló busza maradt a BKV-nál alvállalkozásban, azokkal nincs annyi probléma, mint a csuklósokkal.
Az Utazó kiskövet blog szerint a Nógrád Volán nagyon drágán dolgozott a BKV-nak, ellenben sok menetkimaradása volt. A Nógrád Volán vezérigazgatója volt egy ideig Antal Attila, aki később a BKV-t vezette. Az ő idejében lett a Nógrád Volán a BKV alvállalkozója. Ezen a cégen kívül a VT-Transman szállít még BKV utasokat alvállalkozói szerződés keretében.
Az alvállakozók munkájára sokáig azért volt szükség, mert a BKV-nak nem volt elég busza a Paraméterkönyvben által előírt mennyiségben, így a szerződésük megszüntetésére senki nem gondolt. Most azonban úgy tűnik, egyre közelebb van a 30 darabos használtbusz-beszerzés.
A VEKE a városüzemeltetési bizottság legutóbbi ülésén azt javasolja, hogy a szerződések felmondásával felszabaduló forrást a Várban és a Gellérthegyen közlekedő midiflotta lecserélésére fordítsák.
(Index)