Közélet

Bankkártyás vásárlás

Szia BKV-figyelő!

Az én sztorim nem is sztori, ezért nem is panaszkodásból írok, hanem mert egy olyan problémáról kaptam felvilágosítást, ami azt hiszem sok embert érint: a bankkártyás vásárlás. Úgy  vélem, a kártyát azért találták fel, hogy használják. És hazánk elsőszámú tömegközlekedési vállalatánál ez szinte lehetetlen. Feltettem a kérdést, és kaptam is rá pár napon belül választ, itt van tehát a levélváltás:

Kedves BKV!

Arra lennék kíváncsi, hogy Budapest egész területén miért csupán 4 helyen van megoldva a bankkártyás fizetési lehetőség? Most nem a bemásolt sablonszövegre vagyok kíváncsi, hogy törekednek meg fejlesztenek, mert pl. a frissen átadott Keleti Pályaudvari metrópénztárnál is azt mondta nekem a hölgy úgy jó félévvel ezelőtt, hogy nemsokára meg lesz ott oldva. Úgy gondolom, hogy elvárható lenne 2008-ban, hogy ha egyszerre több teljes árú bérletet kívánok megvásárolni, akkor ne több tízezer forinttal kelljen mászkálnom, ráadásul több, mint fél órát sorban állnom. Mi az akadálya annak, hogy az újonnan felépített Örs Vezér téri metróállomáson nem lehet kártyával fizetni, csak a szemközti oldalon, a „gombánál”, de ott is a kettőből csak egy ablaknál? Ha meg gyorsabban szeretnék végezni akkor először kell keresnem egy automatát, kivennem pénzt – azt is pénzért – hogy utána azon menjen a sopánkodás, hogy miért nincs nálam kisebb címlet. Ez csak egy pontja a városnak, de azt gondolom nem csak az én problémám.

Azt hiszem, az európai szintű szolgáltatásba az egyszerű és gyors kiszolgálás is beletartozhatna, ami nem a szépen felújított pénztárak melletti összetákolt fabódékat jelenti (nem is értem arra miért nem gondoltak, hogy kettővel több ablakot alakítanak ki a kertivécék helyett), sokkal inkább magában foglalja a bankkártyás vásárlási lehetőséget, mégpedig a legtöbb helyen, ahol lehetséges.

Remélem megértik, miért probléma ez sok embernek és mihamarabb válaszolnak, illetve megoldást találnak (egy pár milliárdért) (bocs, ezt nem hagyhattam ki).

Üdvözlettel:

Kurucz László

Válasz:

Tisztelt Kurucz László! 

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Sajnáljuk, hogy kellemetlenséget okoztunk bérletvásárlása alkalmával.

Tájékoztatjuk, hogy 2007. július 23-tól bankkártyával a 3-as metró Nyugati tér aluljáróban lévő pénztáránál, a HÉV Örs Vezér téri pénztáránál (gomba), a Moszkva téri pénztárnál, illetve az VII. kerület, Akácfa utcai központi bérletpénztárunkban lehet vásárolni.

Az idei évben tervezzük a bankkártyával történő fizetés lehetőségének kibővítését további pénztárainkban is, azonban a jelenlegi bankkártyás rendszer fejlesztése ez év második fele előtt nem várható, időpontjáról jelenleg pontosabb információval nem rendelkezünk. Társaságunk finanszírozási gondjai azonban nem engedik, hogy a kívánt mértékben tudjuk bővíteni az igen költséges bankkártya elfogadó terminálok kiépítését.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. május 8.

Üdvözlettel:

Sz. K.

ügyfélszolgálat-vezető

Ajánlott videó

Olvasói sztorik