Az Erste Bank kártyáival is használható már hazánkban a Google Pay, a pénzintézet ügyfelei erre alkalmas androidos készülékeiken, a George platformon keresztül néhány kattintással regisztrálhatják kártyáikat. A bank minden kártyája alkalmassá tehető (tokenizálható), függetlenül attól, hogy Mastercard vagy Visa, betéti vagy hitelkártyáról van szó. Ezzel az Erste a magyar bankok közül elsőként teszi elérhetővé a Google Pay szolgáltatást Visa kártyákra, és elsőként kínál kártyaplatform-független megoldást a mobilfizetésre Android és iOS rendszereken.
A mobilfizetési megoldások rendkívüli biztonságot garantálnak a felhasználóknak, fizessenek akár bolti terminálnál, online áruházakban vagy az applikációkon keresztül. Az érintésmentes fizetés során a készülékek biometrikus azonosítása is növeli a biztonságot, miközben a felhasználók számára a tranzakciók egyszerűek és gyorsak maradnak – írja a bank, amely a Google Pay bevezetésétől a mobilfizetések még gyorsabb terjedését várja.
Magyarországon az androidos készülékek száma mintegy ötszöröse az iOS-es eszközöknek, egyelőre mégis az utóbbi ügyfélkör sokkal aktívabban használja a mobilfizetési megoldást. Az Ersténél jelenleg a tokenizált kártyák és ügyfelek 60 százaléka az Apple Payhez köthető, míg az aktív eszközöknél még magasabb, 70 százalékos a megoldás részesedése. Ráadásul az Apple Pay használók háromszor olyan gyakran fizetnek mobillal vagy kártyával, mint a bank eddigi saját androidos mobilfizetési alkalmazását letöltő ügyfelek – emelte ki Bek-Balla László, az Erste Bank digitális csatornák és contact center vezetője, aki ezért várja a Google Pay bevezetésétől az aktivitás növekedését. A mobilfizetési megoldások terjedését segíti, hogy az Erste üzleti kártyáinál is elérhetővé válnak a nagy nemzetközi mobilfizetési megoldások.
A Google Pay bevezetésével válik még teljesebbé az Erste digitális platformja, a George is – írja a bank. Az idén februárban bevezetett George felhasználóinak száma fél év alatt meghaladta a félmilliót, az Erste Banknál a digitálisan aktív ügyfelek aránya a tavaly év végi 54 százalékról közel 60 százalékra emelkedett. Az ügyfelek 70 százaléka használja a mobilalkalmazást, sőt 50 százaléka már csak mobilon bankol George-dzsal, és ügyfelek fele legalább minden negyedik nap belép a platformra. Míg a régi mobilbanki applikációt az ügyfelek átlag havi 12-szer használták, addig a George Appot havi 15 alkalommal, a tranzakciók száma pedig a duplája a korábbi netbanki és mobilbanki felületen mértnek.