Belföld

Ritkán járunk múzeumba, étterembe

A kulturális programok a szabadidő eltöltésében kevéssé jelentős szerepet töltenek be: a többség rádiót hallgat, újságot olvas vagy filmet néz otthoni környezetben – állítja egy felmérés.

A magyarok ritkán mozdulnak ki otthonukból – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos 2006. II–III. negyedévi Nemzeti MédiaAnalíziséből. A tanulmány megállapítja, hogy a magyarok „otthonülők”. A kikapcsolódás egykori klasszikus formái – hímzés, kötés, kézimunka, barkácsolás, templomba, gyülekezetbe járás, társasjátékozás és kártyázás – háttérbe szorultak, s ma már legkedveltebb szabadidős tevékenységek között a rádióhallgatás, újságolvasás, otthoni zenehallgatás és filmnézés szerepel.

Az adatok tanúsága szerint a válaszadók mintegy háromnegyede (73,1 százalék) hetente többször is hallgat rádiót, és tízből heten ugyanilyen gyakorisággal olvasnak újságot. Közel minden negyedik válaszadó rendszeresen, hetente többször hallgat zenét vagy néz filmet otthonában, s majdnem minden harmadik megkérdezett gondozza szabadidejében a kertet, virágait, növényeit.


Luxusnak számít a színház és az étterem

A múzeum- és színházlátogatás a kedvenc időtöltések listáján kevéssé előkelő helyen szerepel. A többség (54,3 százalék) szinte soha nem látogat kiállításokat vagy színi előadásokat, valamivel több mint egyharmaduk (37,1 százalék) ritkábban mint havonta vesz részt ilyen, az otthonán kívüli programokon. A színház- és múzeumlátogatók arányának alakulása az egyre magasabb iskolai végzettséggel egyenes arányban nő.


A megkérdezetteknek csupán mintegy 16 százaléka jár el legalább havonta egyszer táncolni, és mintegy 14 százaléka étkezik étteremben havi rendszerességgel.


Sportolásra is kevesen fordítanak időt: a válaszadók mintegy 72 százaléka soha nem sportol, és mindösszesen 8,2 százalék azoknak az aránya, akik hetente többször mozgatják át izmaikat. A sportesemények látogatása sem túlzottan gyakori: mintegy 67 százalék soha nem vesz részt nézőként egyetlen sporteseményen sem, ezzel szemben azonban a televíziós sportközvetítések a válaszadók mintegy 29 százaléka legalább hetente figyelemmel kíséri.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik