Olvasóink jelzése alapján a reggeli iskolakezdéskor gond volt a KRÉTA-rendszerrel. Az Index olvasói is arra panaszkodtak, hogy bár pedagógusként utasítást kaptak arra, hogy a KRÉTA-rendszert használja, ám az vagy akadozik, vagy egyáltalán nem működik.
Nem először van gond az alaprendszerrel, februárban többször is megnehezítette a tanárok életét. Ez akkor és most is azért okoz a szokásosnál nagyobb kellemetlenséget a pedagógusoknak és a diákoknak, mert a rendszeren keresztül érhető el az úgynevezett Digitális Kollaboráció Tér (DKT) is, amit azért fejlesztettek ki, hogy a digitális munkarendben szükségtelenné tegye más oktatási szoftverek használatát. Ráadásul mától az általános iskolákban is online oktatásra kellett áttérni.
Az Ekréta Informatikai Zrt. ügyfélszolgálatán arról tájékoztatták a lapot, hogy reggel 8 órától először a DKT-rendszer, majd az eKRÉTA teljes szolgáltatási köre is összeomlott. A hiba oka tehát nem a szerverek elleni rosszindulatú támadás, a leállást túlterhelés okozta. Azok a diákok, akiknek iskolája az eKRÉTA-rendszer használatát jelölte ki digitális kapcsolattartásra, jogszerűen hivatkozhatnak a hibára távolmaradásuk okaként. A rendszer helyreállításán a szolgáltató szakemberei dolgoznak, az várhatóan déltől újra elérhető lesz.
A KRÉTA használata a 2017-/2018-as tanévben vált kötelezővé az iskolákban, eddig csaknem 8 milliárd forintot fordítottak a rendszer fejlesztésére.