El sem tudjuk képzelni, hogy mennyiben különböznek majd gyermekeink vásárlási szokásai a miénktől: nem egy – hétfőnként adásszünettel jelentkező – televíziócsatorna, nem néhány magazin és plakát alapján tájékozódnak. Pont fordítva, elkerülik a rájuk zúduló, naponta akár 1000 impulzust is elérő hirdetési özönt, inkább vásárlás előtt tudatosan – az internetről – tájékozódnak, de igényeik jó részét is online közösségekből generálják. A jövő marketingeseinek pedig meg kell tanulniuk kommunikálni az online csatornákon, vagyis nem egyirányú üzeneteket kell kibocsátaniuk, hanem párbeszédet kell folytatniuk a vevőkkel. Ehhez nyújt rendkívül szemléletes segítséget Larry Weber, a világ egyik legnagyobb technológiai cégekkel foglalkozó pr-ügynökség vezetőjének könyve. Weber hét lépésben mutatja be, hogyan építsünk online vevőközösséget, illetve a közösségek meggyőzésére négy online információközvetítő stratégiát kínál az olvasónak. A negyedik webkorszak – napjaink világa – technológiailag lehetővé teszi, hogy bárhol, bármikor rákapcsolódjunk az internetre, s mindez gyökeresen átalakítja világunkat – a fogyasztás világát is. A marketingeseknek fel kell hagyniuk a felülről lefelé építkező stratégiákkal, s a vásárlót, az online közösségeket be kell „építeni” a vállalat hierarchiájába, hiszen az a cég lehet nyerő, amelyik a vevő igényeit közvetlenül megismerve képes tervezni, gyártani – és kommunikálni, hiszen lehetővé kell tenni, hogy mindenki megossza termékeinkkel, kínálatunkkal, erősségeinkkel és gyengéinkkel kapcsolatos gondolatát.
Larry Weber: Marketing a hálón HVG Könyvek, 2008